Munkaügyi tárgyú kutatások: Az Út a munkához program munkaerő-piaci hatása (K-2010/C-10341)
A pályázatok benyújtásának határideje: 2010. augusztus 31.
- A pályázati dokumentáció letöltéséhez regisztráció, majd az OFA oldalára történő belépés szükséges. Amennyiben Ön korábban már regisztrált nálunk, kérjük lépjen be a jobb oldalon található "Belépés"-nél.
Amennyiben még nem regisztrált, azt itt megteheti: REGISZTRÁCIÓ
Az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány (OFA) pályázatot hirdet munkaügyi tárgyú kutatások támogatására
A pályázati program (felhívás) címe:
"Út a munkához" program munkaerőpiaci hatása, különös tekintettel a képzettséggel nem rendelkezők foglalkoztatásának elősegítésére
A pályázati program (felhívás) hivatkozási száma: GS-10341
A támogatás forrása a Munkaerő-piaci Alap. A pályázaton elnyert támogatás formája vissza nem térítendő támogatás.
1. A támogatás célja: A foglalkoztatáspolitika tervezett intézkedéseinek segítése, az "Út a munkához" program során képződött információk rendszerezésével.
2009. január 1-től a rendszeres szociális segély mellett-helyett életbe lépett egy új, fix összegű ellátás, a rendelkezésre állási támogatás (rát), amelynél a jogosultság feltétele, hogy a segélyt kérő álláskeresési megállapodást kössön a foglalkoztatási szolgálattal, elfogadja a számára felajánlott (köz)foglalkoztatást, a 35 évesnél fiatalabb, általános iskolával nem rendelkezők pedig képzésben vegyenek részt. Ennek ad keretet a helyi önkormányzatok és munkaügyi szervezet szoros együttműködését feltételező "Út a munkához" program, melynek fő célja az ellátásban részesülő "tartósan munkanélküliek munkára ösztönzése és foglalkoztathatóságának javítása". A program megindításától politikai és szakmai viták kereszttüzében áll, a szociális és szociológiai kutatások rövid időn belül elindultak, elsősorban az önkormányzatokra, önkormányzati intézmények tevékenységére kiterjedően. A foglalkoztatási célok teljesülésének, a szervezeti feltételeknek a vizsgálatára eddig nem került sor. Ezért szükség van az "Út a munkához" program működésének és hatásainak államigazgatási és közgazdasági-munkaerőpiaci megközelítésű vizsgálatára, amely a munkaerőpiaci hatásokra és kimenetekre koncentrál, a foglalkoztatási szolgálat tevékenységére, az alkalmazott munkaerőpiaci eszköztárra, ezen belül a 35 évesnél fiatalabbak képzésére, és arra, hogy mindez mennyiben segítette a "rát"-osok tartós foglalkoztatását, belépésüket, visszatérésüket az elsődleges munkaerőpiacra.
A program keretében pályázni lehet az "Út a munkához program" működésének átfogó elemzésére és értékelésére. A kutatás az ÁFSZ és a MÁK országos adatbázisaiban hozzáférhető információk és kutatási eredmények másodlagos feldolgozására, a program működésének, gyakorlati kérdéseinek leírására épül.
Feladata elsősorban:
a) helyzetelemzés készítése, amely tartalmazza a következőket:
- a "rát"-osok létszáma, összetétele, programjai, kiemelten a 35 éven aluliak képzésének formái, változások;
- a program háttérfeltételei (jogszabályok, informatikai, módszertani támogatás a munkaerőpiaci és a szociális tevékenységekhez, rendelkezésre álló kapacitások, a feladat-, illetve programirányítás országos szervezeti, döntési, beszámoltatási rendszere, az önkormányzatokkal közös munkaformák, mint az egységes foglalkoztatási és szociális adatbázis, a közfoglalkoztatási tervek készítése, stb.);
- a program költsége;
- a feladat illeszkedése az ÁFSZ tevékenységrendszerébe.
b) A program értékelése, amelynek során mindenképpen ki kell térni:
- eredmények a célhoz viszonyítva (amennyiben sor került konkrét célok kitűzésére)
- az elsődleges munkaerőpiacon, az aktivitás változásában mérhető hatások;
- az ellátásban részesülők, illetve a foglalkoztatottak számának alakulása,
- szervezeti feltételek megfelelősége,
- költségvetési hatások, stb.
c) Javaslatok a kutatás folytatására, a mélyebb elemzést igénylő témák meghatározására.
A pályázati témát feldolgozó tanulmány elkészítési határideje: 2010. december 31.
2. A pályázók köre:
A pályázat nyilvános, pályázhatnak:
2.1 a foglalkoztatáspolitikai és munkaügyi tárgyú kutatásokkal foglalkozó felsőoktatási intézmények, kutatóintézetek, létesítő okiratuk alapján társadalomtudományi kutatási tevékenységet végző szervezetek, illetve;
2.2 minden olyan kutatással, kísérleti fejlesztéssel foglalkozó független szakember, (természetes személy), aki rendelkezik a 2.1 pontban felsorolt szervezetek valamelyikének - szakmai, pénzügyi, technikai befogadó intézményi - kötelezettség vállalásával.
3. A pályázatok kötelező tartalmi elemei:
3.1 Adatlapok:
3.1.1 pályázati adatlap,
3.1.2 költségtervi adatlap,
3.1.3 költségtervi kiegészítő adatlapok,
3.1.4 összefoglaló adatlap,
3.2 Részletes kutatási terv, amely magában foglalja:
3.2.1 a kutatási téma megfogalmazását,
3.2.2 a kutatás céljának kifejtését :
3.2.4 a kutatáshoz felhasználandó korábbi szakirodalom jegyzékét,
3.2.5 a vizsgálni kívánt problémák megoldásának hipotéziseit,
3,2.6 a kutatás során alkalmazandó módszereket,
3.2.7 a kutatás folyamatát bemutató Gantt táblázatot,
3.2.8 a kutatás költségtervének részletes indoklását,
3.2.9 a kutatók referenciáit a vállalt témában és a kutatási gyakorlatban.
3.3 A kutatásban közreműködők max. egy oldal terjedelmű tudományos publikációjának listája.
3.4 Igazolások, nyilatkozatok:
3.4.1 A résztvevő kutatók tájékoztató nyilatkozata arra vonatkozóan, hogy az elmúlt két évben az adott témához kapcsolódóan milyen kutatásokat végeztek, illetve milyen publikációkat hoztak nyilvánosságra.
3.4.2 A résztvevő kutatók összeférhetetlenségi nyilatkozata arról, hogy sem monitori, sem szakértői megbízást az OFA-nál nem vállalnak addig, amíg a kutatási pályázatuk le nem zárult.
4. A pályázatok benyújtásának határideje:
2010. augusztus 31.
5. A pályázatok benyújtásának módja:
5.1 A pályázatokat hat (egy eredeti és öt másolati) példányban papíron (A/4 es formátumban, tűzve vagy fűzve), valamint egy példányban CD lemezen (doc. formátumban), az OFA pályázati útmutatójának figyelembevételével, a kitöltött OFA pályázati, költségtervi, költségtervi kiegészítő és összefoglaló adatlaphoz mellékelve lehet benyújtani, ajánlott postai küldeményként.
5.2 A pályázatoknál a benyújtás időpontja azonos a postai bélyegzőn szereplő időponttal.
6. A pályázatok támogatására felhasználható keret: 7.000.000 Ft.
7. A pályázatok elbírálása:
7.1 A pályázatok támogatásáról szakértői bizottság véleménye alapján az OFA Kuratóriuma dönt. E pályázati program egy pályázatot támogat.
7.2 A pályázatok támogatásának kuratóriumi döntésére várhatóan 2010. szeptember 30-ig kerül sor.
8. A pályázatok elbírálási szempontjai:
8.1 a pályázó referenciái a pályázati témában, és a kutatási gyakorlatban való jártasságáról
8.2 a felhasználandó forrásmunkák relevanciája,
8.3 a hipotézis(ek) értékelése a kutatás megvalósulása szempontjából,
8.4 a választott kutatási módszer értékelése a kutatás megvalósulása szempontjából,
8.5 a kutatás várható eredményeinek hasznosíthatósága,
8.6 a költségvetés kidolgozottsága és a vállalt feladatok arányossága (ár-érték arány),
8.7 egyéb - a kutatás sajátosságából adódó - értékelhető szempontok,
9. Szerződéskötés:
9.1 A támogatott pályázóval az OFA kutatás-céltámogatási szerződést köt.
9.2 A szerződés és mellékletei tartalmazzák a kutatási céltámogatás összegét, az átutalások ütemezését, a kifizetési feltételeket, a pályázatban vállalt kötelezettségeket, a zárótanulmány, a rövid kutatási összefoglaló, hat példányban, az OFA által finanszírozott költségek felhasználását igazoló pénzügyi elszámolás két példányban való elkészítésének határidejét, a befogadó intézmény pénzügyi kötelezettségeit.
9.3 A leadandó tanulmányok, összefoglalók szerkesztési, technikai problémáinak, a pénzügyi elszámolásoknál felmerülő akadályoknak a csökkentése és a kutatási folyamat során felmerülő objektív akadályoknak a megoldása érdekében az OFA-nál első alkalommal céltámogatást nyert kutatók számára a Közalapítványi Iroda, igény szerint - szerződéskötés előtti - technikai tanácsadást biztosít.
10. A kutatások értékelése
10.1 A kutatás szakmai lezárásaként a pályázó kötelezettséget vállal a zárótanulmány(ok) és rövid kutatási összefoglaló(k) elkészítésére.
10.2 A kutatási zárótanulmány tartalmazza a kutatási tervben vállalt kötelezettségek teljesítésének értékelését:
10.3 A kutatási összefoglaló a zárótanulmány alapján összeállított max. 15 oldal terjedelmű dokumentum, mely lehetővé teszi, hogy a szakmai közvélemény képet alkothasson a kutatás fő kérdéseiről, eredményeiről, hasznosítási lehetőségeiről.
10.4 A kutatást értékelő független szakértő bizottság értékelési szempontjai:
10.4.1 a szerződés mellékleteként csatolt pályázatban vállalt kötelezettségek teljesítése,
a kutatási terv zárótanulmányban bemutatott megvalósulása,
10.4.2 a zárótanulmány hasznosíthatósága,
10.4.3 egyéb, - a kutatás sajátosságaiból adódó értékek.
11. Szerződés pénzügyi teljesítése
11.1 A vissza nem térítendő céltámogatás költségtérítés formájában - kuratóriumi döntéstől függően, általában - két részletben fizetendő ki. Az átutalások időpontjait a kutatás részletes költségtervének figyelembe vételével a kutatási szerződés határozza meg.
11.2 Az első - előleg - részlet átvételének feltétele a költségek kifizetésének - jogszabályi feltételeknek megfelelő - pénzügyi bizonylatokkal történő utólagos igazolása. Az elszámolások elkészítéséből adódó pénzügyi, számviteli feladatok költségeit az OFA a rezsi és pénzkezelési költségek keretén belül téríti meg.
11.3 A támogatás első részletének átutalása a szerződés aláírását követő 15 napon belül esedékes. Az első - előlegként átutalható - részlet értéke a teljes céltámogatás 30 %-a. A kutatás sajátosságainak megfelelően - a kutatás során igénybevett szolgáltatások figyelembe vételével - megelőlegezhető a teljes céltámogatás maximum 70 %-a. Az első részlet 30 %-ot meghaladó értékének meghatározása része a pályázat támogatására vonatkozó - szakértő bizottsági vélemény figyelembe vételével hozott - kuratóriumi döntésnek.
11.4 A két részletben történő támogatás esetén a második - egyben utolsó - részlet összege megegyezik a céltámogatás összegének az első részlettel csökkentett értékével. A kettőnél több részletben való átutalás összegeinek értéke a kuratóriumi döntéstől függ. Az utolsó részlet átutalására az OFA - szakértő bizottsági véleményen alapuló - kutatást lezáró döntését követően, a költségek - jogszabályi feltételeknek megfelelő - kifizetését igazoló bizonylatok átvételét követő 30 napon belül kerül sor.
11.5 A szerződésben a befogadó intézmény kötelezettséget vállal:
11.5.1 a kutatás szakmai segítésére,
11.5.2 a kutatás technikai hátterének biztosítására,
11.5.3 a kutatási költségek a jogszabályi feltételeknek megfelelő elszámolására,
11.5.4 a második részlet terhére történő kifizetések megelőlegezésére, továbbá
11.5.5 az összköltség 20 %-át meghaladó költségátcsoportosítások finanszírozására.
11.6 Az OFA által finanszírozott kutatásoknál a befogadó intézmény működési (rezsi) és pénzkezelési költsége nem haladhatja meg az egy millió forintot, ezen belül a befogadó intézmény működési (rezsi) költsége az összes kutatási költség 15 %-át, a pénzkezelésért felszámított költség pedig a 2 %-át.
11.7 A szerződésben a befogadó intézmény kötelezettséget vállal arra, hogy az OFA előzetes hozzájárulása nélküli, kutatási tervtől való eltérés esetén, a céltámogatás teljes összegét visszafizeti.
12. A zárótanulmány hasznosítása
A zárótanulmány - szerzők és befogadó intézmény általi - hasznosítását a szerződés nem korlátozza, de a pályázótól hozzájárulást igényel annak érdekében, hogy az OFA a szakmai közvéleményt a zárótanulmány egészéről, vagy részleteiről a szerződésen felüli külön díjazás nélkül tájékoztassa.
13. Általános tudnivalók
13.1. A pályázatot kizárólag az OFA által rendszeresített, a programtípusnak megfelelő pályázati dokumentáció formájában lehet benyújtani.
- Az OFA elutasíthatja a pályázatot, ha a pályázati dokumentáció nincs kitöltve, a kötelezően csatolandó mellékletek hiányoznak, illetőleg a pályázati felhívásban rögzített feltételeknek nem felel meg. A pályázat benyújtását követően kizárólag az OFA által kezdeményezett, formai hiánypótlásra van lehetőség.
- Az OFA a pályázatok tartalmát bizalmasan kezeli, tartalmukról felvilágosítást sem kívülállónak, sem a pályázaton résztvevőnek (a pályázat elbírálásában résztvevő személyek kivételével) nem ad.
13.2. A pályázatok támogatásáról, vagy a támogatási kérelem elutasításáról szóló döntést, a Közalapítványi Iroda előterjesztése alapján az OFA Kuratóriuma jogosult meghozni, az OFA szakértői véleményének figyelembevételével az OFA Szervezeti és Működési Szabályzata szerint.
- A Közalapítványi Iroda a döntés előkészítés időszaka alatt a pályázattal kapcsolatos információt nem szolgáltat.
- Az OFA Kuratóriumának döntését - támogatás, elutasítás és érvénytelenség esetén egyaránt - a Közalapítványi Iroda a határozathozataltól számított legkésőbb 15 munkanapon belül írásban - indoklás nélkül - a pályázó tudomására hozza:
- A döntés végleges, jogorvoslatnak helye nincs.
- Az OFA Kuratóriumának döntés közlésétől számított 30 napon belül a Közalapítványi Iroda kiküldi a nyertes pályázónak a támogatási szerződést.
13.3. az OFA a nyertes pályázókkal (Támogatottal) magánjogi szerződést köt a hatályos jogszabályoknak megfelelően (a támogatási szerződés kötelezettségvállalásnak számít a Ptk. valamint a támogatásokra vonatkozó egyéb jogszabályok alapján).
- Az OFA fenntartja magának a jogot arra, hogy a támogatásokra vonatkozó jogszabályoknak megfelelően - különös tekintettel a 292/2009. (XII.19) Korm. rendeletre - a pályázati felhívásban nem részletezett kérdésekben a támogatási szerződést kiegészítse, illetve módosítsa.
- Ha a szerződő felek között a támogatási szerződés megkötésére a döntéstől számított 75 napon belül- a Támogatott hibájából - nem kerül sor, akkor a támogatási döntés érvényét veszíti.
- Az OFA a támogatott szervezetek nevét és címét, a támogatás célját és összegét a médiában, valamint internetes honlapján is közzéteszi. Az OFA a jogszabályi előírásoknak megfelelően közzéteszi a 2007. évi CLXXXI. törvény 5. §-ában foglalt adatokat is.
- A Támogatási Szerződésben rögzítésre kerül, hogy a Támogatott szervezet nevében aláírásra jogosult személy köteles a programmal összefüggő szabálytalanságokat felfedni, az OFA felé jelenteni, megkeresés esetén a kért információkat, dokumentumokat az OFA rendelkezésére bocsátani. Rögzítésre kerül továbbá, hogy e kötelezettség nem teljesítése vagy késedelmes teljesítése esetén az OFA jogosult a szerződésben kikötött szankciókat alkalmazni.
13.4. A program megvalósítását és pénzügyi vonatkozásait az OFA programvezetője, pénzügyi munkatársa, valamint az OFA ellenőrei ellenőrzik.
13.5. A pályázattal kapcsolatos eredeti dokumentumokat, bizonylatokat (amennyiben jogszabály eltérően nem rendelkezik) legalább 10 évig meg kell őrizni, az ellenőrzésre jogosultaknak rendelkezésére kell bocsátani.
13.6. Nem nyújtható támogatás azon pályázó részére,
a. ahol a benyújtott projekt tartalma a pályázati kiírásban megfogalmazott célokkal nincs összhangban;
b. amely adósságrendezési eljárás, csőd-, felszámolási eljárás, vagy végelszámolás alatt áll;
c. amely a pályázat benyújtásának időpontjában nem felel meg az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 15. §-ban előírt, rendezett munkaügyi kapcsolatok törvényben meghatározott követelményeinek;
d. amelyről hitelt érdemlően bebizonyosodik, hogy a pályázat szakmai, pénzügyi tartalmát érdemben befolyásoló valótlan, hamis adatot szolgáltat;
e. amely a 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet értelmében a pályázat befogadásának feltételeként nem tesz írásbeli nyilatkozatot annak tudomásul vételéről, hogy a lejárt esedékességű, meg nem fizetett köztartozás esetén a köztartozás megfizetéséig a pályázóval Támogatási Szerződés nem köthető, az esedékes támogatások folyósítása a ugyan ezen kormányrendelet 113. § (2) bekezdése szerint felfüggesztésre kerül, illetve az Áht 13/A. §-ának (6) bekezdése alapján az esedékes támogatás a köztartozások megfizetése érdekében - a támogatás ellenében vállalt kötelezettségeket nem érintő módon - visszatartásra kerül;
f. amely a 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet értelmében a pályázat befogadásának feltételeként nem tesz írásbeli nyilatkozatot ahhoz történő hozzájárulásról, hogy a köztartozások - az Áht. 13/A. § (4) bekezdésében és a 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet 113. § (2) bekezdésében foglaltak szerinti - figyelemmel kísérése céljából a pályázó adószámát, adóazonosító jelét az OFA felhasználja a lejárt köztartozások teljesítése, illetőleg az adósság bekövetkezése tényének és összegének megismeréséhez;
g. amely nem tesz nyilatkozatot a Pályázati felhívás előírt biztosítékok támogatás esetén történő rendelkezésre bocsátásáról;
h. amely a közpénzekről nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény 6. §-ának (1) - (2) és (5) bekezdése értelmében a pályázat befogadásának feltételeként nem tesz írásbeli nyilatkozatot az alábbiakban foglaltakról, miszerint:
13.7. Nem indulhat pályázóként, és nem részesülhet támogatásban
a. aki a pályázati eljárásban döntés-előkészítőként közreműködő vagy döntéshozó,
b. a kizárt közjogi tisztségviselő,
c. az a.) - b.) pont alá tartozó személy közeli hozzátartozója,
d. az a.) - c.) pontban megjelölt személy tulajdonában álló gazdasági társaság,
e. olyan gazdasági társaság, alapítvány, társadalmi szervezet, egyház vagy szakszervezet, illetve ezek önálló jogi személyiséggel rendelkező olyan szervezeti egysége, amelyben az a.) - c.) pont alá tartozó személy vezető tisztségviselő, az alapítvány kezelő szervének, szervezetének tagja, tisztségviselője, a társadalmi szervezet, az egyház vagy a szakszervezet ügyintéző vagy képviseleti szervének tagja,
13.8 . A szolgáltatás beszerzésére vonatkozó szabályok:
- A közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX törvényben foglalt feltételek fennállása esetén a Támogatott szervezet köteles közbeszerzési eljárás lefolytatására.
- A Támogatottnak előleg igénylése esetén hozzá kell járulnia ahhoz, hogy azonnali beszedési megbízásra felhatalmazó nyilatkozatot adjon az OFA részére valamennyi bankszámlájára, legalább a program elszámolását követő 3 hónapig tartó időtartamra.
- Az azonnali beszedési megbízás alkalmazása érdekében a támogatott köteles a számlavezető hitelintézete(i) által visszaigazolt felhatalmazó levele(ket) a támogatási szerződés megkötését megelőzően az OFA számára átadni, és bármelyik bankszámlája megszüntetéséről vagy új bankszámla megnyitásáról az OFA-t 8 napon belül írásban tájékoztatni, és az új bankszámlára vonatkozó, a számlavezető hitelintézet által visszaigazolt felhatalmazó levelet az OFA számára átadni.
- Amennyiben a szolgáltatást nyújtó intézményt nem a közbeszerzési törvény alapján választják ki, abban az esetben a Pályázó köteles egy nyílt, diszkriminációmentes eljárást lefolytatni, annak érdekében, hogy a szolgáltatást nyújtó szervezetnél ne keletkezzen állami támogatás.
13.9. ÁFA elszámolás szabályai
- Amennyiben a pályázó általános forgalmi adó levonására nem jogosult, akkor a támogatás számításának alapja a projekt ÁFA-val növelt, bruttó összköltsége, tehát a projekt költségvetését bruttó módon kell megterveznie.
- Amennyiben a pályázó adóalany, vagy a pályázat benyújtásakor még nem adóalany, de a projekt időtartama alatt azzá válik és az általános forgalmi adó levonására jogosult lesz, akkor a támogatás alapja a projekt levonható ÁFA nélkül számított nettó költsége.
- A program során a szolgáltatás igénybe vételét a Támogatott végzi. A támogatás csak abban az esetben fordítható a kiadások általános forgalmi adójára (továbbiakban ÁFA), ha a támogatott a támogatásból finanszírozott kiadásainak ÁFA tartalmát az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. tv. alapján nem helyezi levonásba, vagy az ÁFA visszaigénylésére beadott méltányossági kérelmét az adóhatóság elutasítja. Amennyiben a Támogatott a program megvalósítása során jelentkezik be az ÁFA hatálya alá és a támogatásból finanszírozott kiadásai kapcsán és az ÁFA levonás jogával, vagy méltányosságból visszaigénylést ad be, ezt köteles az OFA-nak bejelenteni és az ÁFA-val az OFA felé elszámolni. Az így elszámolt ÁFA maradványnak számít.
14. Egyéb feltételek
a. A biztosítékok nyújtásával kapcsolatban felmerülő költségek a Támogatottat terhelik. A biztosítékokat a projekt teljes időtartamára, de legkevesebb egy év időtartamra kell rendelkezésre bocsátania, amennyiben a projekt bármely okból korábban lezárul, és a Támogatottnak elszámolási kötelezettsége (visszafizetési) kötelezettsége nincs az OFA felé, az OFA a biztosítékot feloldja.
b. A pályázó projekt megvalósításáról, a tapasztalatokról, eredményekről az OFA Közalapítványi Irodáját negyedéves előrehaladási jelentésben folyamatosan, majd a projekt végén záró pénzügyi és szakmai beszámolóban - a támogatási szerződésben meghatározottak szerint - tájékoztatja. A projekt megvalósítása alatt az OFA Közalapítványi Iroda munkatársaival együttműködik.
c. A pályázó hozzájárul ahhoz, hogy a pályázat megvalósulásának szabályszerűségét, a pályázat alapján juttatott támogatási keretösszeg rendeltetésszerű felhasználását a pályázat kiírója, vagy az általa megbízott bármely szerv, vagy személy, illetve a jogszabályban felhatalmazott szervezetek ellenőrizzék.
d. A pályázó tudomásul veszi, hogy támogatás esetén tájékoztatási kötelezettsége van a támogatás felhasználásáról és a támogatással elért eredményekről.
e. A pályázatban meghatározott feltételektől és előírásoktól kizárólag az OFA előzetes jóváhagyásával lehet eltérni.
f. A támogatottnak a projekt teljes időtartama alatt aktívan használt e-mail címmel kell rendelkeznie.
g. A pályázó a pályázat benyújtásával egyidejűleg köteles nyilatkozni arról, hogy adó-, járulék-, illeték- vagy vámtartozása nincsen. Támogató döntés esetére köteles vállalni, hogy a támogatás időtartama alatt köztartozása nem keletkezik, amennyiben bármely köztartozása a támogatási szerződés teljesítésének időtartama alatt keletkezik, akkor e tényt az OFA részére haladéktalanul bejelenti, egyben tudomásul veszi, hogy ebben az esetben az OFA jogosult a támogatás folyósítását a köztartozás rendezéséig felfüggeszteni, vagy a támogatástól elállni.
h. A pályázó köteles továbbá hozzájárulását adni ahhoz, hogy az OFA a fentiek igazolását - támogató döntés esetén - az egyes támogatási részletek folyósítását megelőzően közvetlenül kérje az állami, önkormányzati adóhatóságtól és a vámhatóságtól.
i. Azonnali beszedési megbízásra felhatalmazó nyilatkozat támogatási összeghatártól függetlenül kötelező minden Támogatási Szerződés esetében, a Támogatási Szerződés aláírásakor meglévő valamennyi bankszámla tekintetében. Az azonnali beszedési megbízás érvényesítéséhez szükséges felhatalmazást a Támogatott a program elszámolását követő 3 hónapig tartó időtartamra köteles megadni az OFA részére.
j. Az 500.000,-Ft-ot elérő, előfinanszírozású vagy vegyes finanszírozású támogatás esetén a támogatási szerződésnek tartalmaznia kell az alábbi biztosítékok közül a támogatott által választható legalább egyet:
- jelzálog olyan per-, teher-, és igénymentes ingatlanra, melynek hivatalos értékbecslő által megállapított forgalmi értéke legalább a támogatás összegét eléri.
- közjegyző előtt tett tartozáselismerő nyilatkozat,
- bankgarancia,
- garanciaszervezet által vállalt kezesség,
k. A biztosítékok nyújtásával kapcsolatban felmerülő költségek a Támogatottat terhelik. A biztosítékokat a projekt teljes időtartamára kell rendelkezésre bocsátania, amennyiben a projekt bármely okból korábban lezárul, és a Támogatottnak elszámolási kötelezettsége (visszafizetési) kötelezettsége nincs az OFA felé, az OFA a biztosítékot feloldja.
15. A támogatási összeg részben vagy egészében visszakövetelhető, ha:
- a támogatott a szerződés aláírását követően 30 napon belül nem kezdi meg a projekttevékenységet,
- a pályázó késedelembe esik és azt nem menti ki, vagy hibásan teljesít, továbbá a részfeladatot a kitűzött póthatáridőre nem, vagy hibásan teljesíti, valamint akkor is, ha a szerződés teljesítése olyan okból válik lehetetlenné, amelyért a Kedvezményezett felel,
- bebizonyosodik, hogy a pályázat kedvező elbírálása végett lényeges adatot szolgáltatott valótlanul a pályázó,
- a szerződésben előírt bármely bejelentési kötelezettségének határidőig nem tesz eleget a pályázó,
- jogalap nélküli kifizetés történt,
- a Támogatott szervezet nevében aláírásra jogosult személy a programmal összefüggő szabálytalanságokat az OFA felé nem jelenti, megkeresés esetén a kért információkat, dokumentumokat nem bocsátja az OFA rendelkezésére,
- a beszámolók, jelentések, vagy az abban foglalt adatok ellenőrzése a pályázatban vállaltaktól eltérő adatokat, tényeket állapít meg,
- a szerződés teljesítésével kapcsolatos ellenőrzést akadályozza, vagy meghiúsítja.
- a Támogatott részéről nyújtott biztosíték megszűnik, megsemmisül, vagy értéke számottevően csökken,
- ha a kedvezményezett teljesítését biztosító bankgarancia, inkasszó, egyéb határidőhöz kötött biztosíték a határidő lejárta miatt- annak lejárata előtt legalább 45 nappal - nem kerül meghosszabbításra. A lejárati idő nyomon követése a Támogatott felelőssége és feladata.
- megvonható a támogatás, amennyiben a Támogatott a pályázati felhívásban, a támogatási szerződésben rögzített feltételekben bekövetkezett bármely változást a Támogató felé a változástól számított nyolc napon belül írásban nem jelenti be.
- A pályázónak a projekt megvalósításának teljes ideje alatt vállalnia kell az együttműködést a pályázat kiírójával. A pályázónak a pályázat kiíróját haladéktalanul tájékoztatnia kell minden olyan eseményről, vagy változásról, amely a pályázat megvalósításával összefügg. A tájékoztatás elmulasztása a megítélt támogatási összeg visszakövetelését eredményezheti.
A pályázati felhívással kapcsolatos további részletes felvilágosítást nyújt az OFA Közalapítványi Iroda. (1037 Budapest, Lajos u. 80. www.ofa.hu )
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Ossza meg ezt a tartalmat e-mailben!