- Hírek
- Új pályázatok
- Vélemény
- A - K
- Egészségügyi pályázatok
- Esélyegyenlőségi pályázatok
- Fiataloknak szóló pályázatok
- Foglalkoztatás
- Fotópályázatok
- Gazdasági pályázatok
- Idegenforgalmi pályázatok
- Kisebbségeknek szóló pályázatok
- Környezetvédelmi pályázatok
- Közigazgatási pályázatok
- Kulturális pályázatok
- Kutatás, fejlesztés (K+F) pályázatok
- M - Z
- Ágazati OP
- Regionális OP-k
- Pályázatírók
- Események
- Kapcsolat
- Médiaajánlat
Közösségi közlekedés fejlesztése (DAOP-3.2.1/A-11)
A pályázatok benyújtása 2011. december 12. – 2012. május 20. között lehetséges (módosított határidő)
Támogatás célja
A konstrukció célja térségi alapon megvalósuló infrastrukturális fejlesztések megvalósítása a közösségi közlekedés alap-feltételrendszerének a fejlesztése, biztosítása érdekében. Az országos, regionális, elővárosi, helyi és városi közlekedés gyorsabbá, biztonságosabbá és színvonalasabbá tétele érdekében közlekedésbiztonsági, forgalomtechnikai, irányítási, utastájékoztatási, valamint a szolgáltatási színvonal emelését szolgáló ellenőrzési rendszerek fejlesztése, kialakítása.
A felhívás kiemelt célja a jelenleg közösségi közlekedést választó utasok számának megtartása (esetenként csökkenésének a fékezése), a negatív tendencia megfordítása, és a távlati utasszám-növekedés elősegítése.
Rendelkezésre álló forrás 1,13 Mrd Ft
Pályázók köre
- Települési önkormányzatok
- Önkormányzati és kistérségi társulások
- Jogi személyiséggel rendelkező önkormányzati társulások esetén maga a társulás (KSH 327);
- Többcélú kistérségi társulás (KSH 326, 328);
- Az 1997. évi CXXXV. tv. 8. §-a alapján létrejött, nem jogi személyiségű társulás
esetén a társulási megállapodásban rögzített székhely szerinti önkormányzat (gesztor), az 1997. évi CXXXV. tv. 9. §-a alapján létrejött, nem jogi személyiségű társulás esetén a tanácsi határozatban a társulás nevében, a társulás tagjai közül a pályázat benyújtására kijelölt önkormányzat (KSH 321);
Támogatható tevékenységek köre
A) Forgalmi épületek, forgalmi pálya fejlesztése
- Helyi és távolsági autóbusz-pályaudvarok, decentrumok és kapcsolódó kiszolgáló létesítmények építése, bővítése, fejlesztése, felújítása.
- Elkülönített közösségi közlekedési folyosók kialakítása.
- Kerékpáros és a közösségi közlekedés számára kialakított közös folyosók kialakítása.
B) Forgalomirányítás, forgalomszervezés és utastájékoztatás fejlesztése
- Autóbusz közlekedéshez kapcsolódó meglévő forgalomirányítási központok, rendszerek, a közösségi közlekedés előnyben részesítését segítő forgalomtechnikai eszközök fejlesztése, új forgalomirányítási rendszerek kiépítése. Autóbusz közlekedéshez kapcsolódó szolgáltatástervezést támogató eszközök és informatikai rendszerek fejlesztése, kapcsolódó infrastruktúra fejlesztése. Autóbusz közlekedéshez kapcsolódóan a járművek zöldút biztosítását támogató eszközök és rendszer kiépítése, az ehhez szükséges eszközök és infrastruktúra kialakítása, beszerzése.
- Autóbusz közlekedéshez kapcsolódóan az utasforgalom dinamikus kiszolgálásának és tájékoztatásának a fejlesztése, kiépítése. Az utas-tájékoztatási rendszerek mind a közúti, mind a kötöttpályás, mind a vízi úti közösségi közlekedés utastájékoztatását elláthatják, biztosíthatják, azonban a fejlesztésnek a közúti közösségi közlekedéshez szükséges térben vagy adatkapcsolataiban kapcsolódnia, azt szükséges kiegészítenie. Nem támogatható a dinamikus valós idejű adatokkal nem rendelkező elektronikus utastájékoztató és vagy forgalomirányító eszközök beszerzése. A nem elektronikus megállóhelyi utastájékoztató táblák támogatása az építési beruházásokhoz kapcsolódóan támogatható, amely nem jelenti jelen tevékenység megvalósítását.
C) Szolgáltatási színvonal erősítése
- Közösségi közlekedést kiegészítő kerékpáros közösségi közlekedési rendszer kiépítése, amely megvalósulhat a közösségi közlekedési pályaudvarokon elhelyezésre kerülő, ingázók számára napi használatot biztosító kerékpárkölcsönző rendszer kiépítésével, az ahhoz szükséges eszközök, kerékpárok és szolgáltatások beszerzésével, szemléletformáló kampányok megvalósításával, a szükséges épületek, helységek szükség szerinti átalakításával, kiépítésével.
- Igényvezérelt személyszállítási szolgáltatási rendszer kialakítása, amely jelenti az igény alapú rendszer tervezését, előkészítését, majd az előkészített rendszer projektmegvalósítás végéig történő üzemszerű elindítását.
- Elektronikus jegy- és bérletrendszer működőképes bevezetése és az ehhez szükséges infrastruktúra kialakítása, eszközök beszerzése, meglévő elektronikus jegy- és bérletrendszer kiterjesztése, fejlesztése. A fejlesztést követően jelen tevékenységnek meg kell felelnie a felhívás C.4 6) pontjában rögzített feltételeknek, előírásoknak.
- Kötött gyűjtésű kerékpáros közösségi közlekedési rendszer kiépítése a C.4 pontban előírt speciális feltételek teljesítésével.
Támogatható:
o a kötött gyűjtőhelyek, azaz a dokkoló állomások kiépítése;
o a közcélú kerékpárok beszerzése;
o a szükséges informatikai szolgáltatások beszerzése;
o szemléletformáló, bevezető kampány megvalósítása;
o dokkoló állomásokhoz kapcsolódó térfigyelő rendszer kiépítése;
o az üzemeltetéshez és karbantartáshoz szükséges infrastruktúra (ügyfélszolgálati iroda, karbantartó műhely) kialakítása;
o a rendszer működtetéséhez szükséges logisztikai feladatot ellátó (alternatív meghajtású) szállítójárművek beszerzése.
Támogatás mértéke 95 %
Támogatás összege 50-500 millió Ft
Közreműködő szervezet
DARFÜ Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft
6701 Szeged, Postafiók 29.
6726 Szeged, Közép fasor 1-3.
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Ossza meg ezt a tartalmat e-mailben!