- Hírek
- Új pályázatok
- Vélemény
- A - K
- Egészségügyi pályázatok
- Esélyegyenlőségi pályázatok
- Fiataloknak szóló pályázatok
- Foglalkoztatás
- Fotópályázatok
- Gazdasági pályázatok
- Idegenforgalmi pályázatok
- Kisebbségeknek szóló pályázatok
- Környezetvédelmi pályázatok
- Közigazgatási pályázatok
- Kulturális pályázatok
- Kutatás, fejlesztés (K+F) pályázatok
- M - Z
- Ágazati OP
- Regionális OP-k
- Pályázatírók
- Események
- Kapcsolat
- Médiaajánlat
Nemzetiségi tanulók nevelésének és oktatásának segítése II. szakasz (TÁMOP-3.4.1.A-11/1)
A pályázatok benyújtása 2012. április 27-től 2012. május 27-ig lehetséges
Támogatás célja
A pályázat biztosítja a tanulók eltérő nyelvi adottságaira épülve a képességek és kulcskompetenciák egyénre szabott fejlesztését és megerősítését. A fejlesztés eredményeként létrejövő pedagógiai rendszerelemektől1 azt várjuk, hogy bővítsék a pedagógusok eszköztárát, szélesítsék a szakmai-módszertani ismereteiket növelő pedagógus-továbbképzések kínálati palettáját és segítsék új, korszerű ismereteket közvetítő digitális tananyagok kifejlesztését. Mindezek hatékonyan hozzájárulnak a magyarországi nemzetiségi oktató-nevelő munka színvonalának emeléséhez, a nemzetiségi tanulók nyelvtudásának bővítéséhez.
A pályázat további célja olyan eszközök kifejlesztése, amelyek igazodnak az egyes oktatási formákhoz (nyelvoktató, kétnyelvű, illetve teljes anyanyelvű oktatás), figyelembe veszik a gyermekek, tanulók nyelvállapotát, kiemelten szolgálják a nyelvi kompetenciák fejlesztését. A projekt keretében így olyan tananyagok kifejlesztése a cél, amelyek digitalizálhatók, az adott gyermekcsoport igényeihez igazíthatók, és a jellemzően alacsony tanulólétszám ellenére is gazdaságosan felhasználhatóak. Cél, hogy a tananyag tegye lehetővé a cselekvésközpontú és kreatív tanulást is. Új tartalmak kifejlesztése mellett cél továbbá az eddig megjelent oktatási segédletek, tankönyvek új pedagógiai rendszerelemekkel történő kiegészítése, amelyek hatékonyabban segíthetik a nemzetiségi oktató-nevelő munkát, és illeszkednek az új Nemzeti alaptantervhez, illetve az azzal párhuzamosan megújuló nemzetiségi irányelvhez és nemzetiségi kerettantervekhez. Cél emellett azt is, hogy a közismereti tantárgyak nemzetiségi nyelven való oktatásához a nemzetiségek igénye szerint adaptált, lefordított tananyagok rendelkezésre álljanak.
Rendelkezésre álló forrás
A pályázat meghirdetésekor az elszámolható közkiadásokra rendelkezésre álló keretösszeg 1,36 Mrd forint.
Pályázók köre
Jelen pályázati kiírás keretében azon költségvetési szervként vagy nonprofit gazdálkodó szervezetként működő, az 1993. évi LXXIX. törvény szerinti, jogi személyiséggel rendelkező nemzetiségi nevelési, oktatási intézmények és nemzetiségi pedagógiai szakmai szolgáltató intézmények pályázhatnak, amelyek az alábbi szervezetek fenntartásában állnak (KSH besorolással, a statisztikai számjel elemeiről és nómenklatúráiról szóló 8/2010.(VIII. 25.) KSH közlemény alapján):
- Központi költségvetési irányító és költségvetési szervek
o KSH 311 – Központi költségvetési irányító szerv,
o KSH 312 – Központi költségvetési szerv
- Helyi önkormányzati költségvetési irányító és költségvetési szervek
o KSH 321 – Helyi önkormányzat,
o KSH 322 – Helyi önkormányzat költségvetési szerv,
o KSH 325 – Polgármesteri hivatal (költségvetési szerv),
o KSH 326 – Többcélú kistérségi társulás,
o KSH 327 – Helyi önkormányzatok jogi személyiségű társulása,
o KSH 328 – Területfejlesztési önkormányzati társulás,
- Helyi kisebbségi önkormányzati költségvetési irányító és költségvetési szervek
o KSH 371 – Helyi kisebbségi önkormányzat,
o KSH 372 – Helyi kisebbségi önkormányzati költségvetési szerv,
o KSH 373 – helyi kisebbségi önkormányzatok jogi személyiséggel rendelkező társulása
- Országos kisebbségi önkormányzati költségvetési irányító és költségvetési szervek
o KSH 351 – Országos kisebbségi önkormányzat,
o KSH 352 – Országos kisebbségi önkormányzati költségvetési szerv,
o KSH 353 – Országos kisebbségi önkormányzatok jogi személyiségű társulása
- gesztorönkormányzat, társulás (KSH 951)
- nonprofit szervezetek:
· egyesület
o KSH 529 – Egyéb egyesület
· egyház, egyházi intézmény
o KSH 551– Egyház,
o KSH 552– Önálló egyházi intézmény,
o KSH 553 – Egyház önálló szervezete,
o KSH 554 – Egyházak szövetsége,
o KSH 559 – Egyéb egyházi szervezet
· alapítvány
o KSH 561– Közalapítvány,
o KSH 562 – Közalapítvány önálló intézménye,
o KSH 569 – Egyéb alapítvány
· egyesülés (KSH 591)
· egyéb, jogi személyiségű nonprofit szervezet (KSH 599)
· egyéb jogi személyiség nélküli nonprofit szervezet (KSH 699)
- Országos Kisebbségi Önkormányzat (KSH 351)
Konzorciumi tagok:
A konzorcium tagjai lehetnek:
- A felsőoktatásról szóló 2005. évi CXXXIX. törvény 1. számú mellékletében felsorolt államilag elismert felsőoktatási intézmények,
- nonprofit szervezetek:
· egyesület
o KSH 529 – Egyéb egyesület
· alapítvány
o KSH 561 – Közalapítvány,
o KSH 562 – Közalapítvány önálló intézménye,
o KSH 569 – Egyéb alapítvány
· egyesülés (KSH 591)
· egyéb, jogi személyiségű nonprofit szervezet (KSH 599)
· egyéb jogi személyiség nélküli nonprofit szervezet (KSH 699)
- Országos kisebbségi önkormányzati költségvetési irányító és költségvetési szervek
o KSH 351 – Országos kisebbségi önkormányzat,
o KSH 352 – Országos kisebbségi önkormányzati költségvetési szerv,
o KSH 353 – Országos kisebbségi önkormányzatok jogi személyiségű társulása
Jelen pályázati kiírás keretében csak konzorciumok pályázhatnak, melynek kötelező tagjai
az országos nemzetiségi önkormányzatok.
Támogatható tevékenységek köre
A tevékenységek megtervezését a „Pedagógiai rendszerek” szakmai mellékletben (17. melléklet) a tanulási-tanítási eszközökre, továbbá az értékelés és eszközeire vonatkozó keretekre kell építeni.
1. elem: Új nemzetiségi pedagógiai rendszerelemek a 21. számú mellékletben megadott évfolyamokra:
- Tananyagfejlesztés: tanulói és tanári eszközök, digitális tananyagok kifejlesztése
- Módszertani, értékelési ajánlások
- A tankönyvek és digitális tananyagok jóváhagyásra való előkészítése
2. elem: Már meglévő magyar nyelvű tartalmak fordítása, adaptációja a nemzetiségi nyelvre (22. sz. melléklet)
- A nemzetiségi szaktárgyi terminológiát alkalmazó fordítás az adott nemzetiségi nyelvre, nyelvekre vagy tananyagfejlesztés: tanulói és tanári eszközök, digitális tananyagok kifejlesztése
- A tankönyvek és digitális tananyagok jóváhagyásra való előkészítése
3. elem: A tankönyvjegyzéken szereplő nemzetiségi tankönyvek új pedagógiai rendszerelemekkel történő kiegészítése
- Tananyagfejlesztés: tanulói és tanári eszközök kifejlesztése
- Módszertani, értékelési ajánlások kidolgozása
- Digitális tananyagok elkészítése, szükség esetén jóváhagyásának előkészítése
A fenti három elem közül a pályázó külön az egyes elemekre is nyújthat be pályázatot, illetve pályázhat mindhárom elemben felsorolt tevékenységekre is. Azonban a választott elem vonatkozásában az összes fent felsorolt tevékenységet kötelező megvalósítania.
Ezen tevékenységeken belül kifejlesztett tartalmak – kivéve a személyes adatokat tartalmazó dokumentumokat – az országos nemzetiségi önkormányzat honlapján bárki által ingyenesen felhasználható módon, teljes körűen közzétételre kerülnek.
Támogatás mértéke 100 %
Támogatás összege
A jelen pályázat keretében igényelhető támogatás összege: legalább 30 millió Ft, de legfeljebb 200 millió Ft lehet.
Közreműködő szervezet
ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft (ESZA Nonprofit Kft.)
1385 Budapest, Postafiók 818.
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Ossza meg ezt a tartalmat e-mailben!