- Hírek
- Új pályázatok
- Vélemény
- A - K
- Egészségügyi pályázatok
- Esélyegyenlőségi pályázatok
- Fiataloknak szóló pályázatok
- Foglalkoztatás
- Fotópályázatok
- Gazdasági pályázatok
- Idegenforgalmi pályázatok
- Kisebbségeknek szóló pályázatok
- Környezetvédelmi pályázatok
- Közigazgatási pályázatok
- Kulturális pályázatok
- Kutatás, fejlesztés (K+F) pályázatok
- M - Z
- Ágazati OP
- Regionális OP-k
- Pályázatírók
- Események
- Kapcsolat
- Médiaajánlat
Komplex telep-program - komplex humán szolgáltatás hozzáférés biztosítása (TÁMOP-5.3.6-11/1)
Az első szakaszban a pályázatok benyújtása a pályázat megjelenésének napjától (2012.02.24.) számított 10. naptól 2012. április 16-ig lehetséges, a második szakaszban a pályázatok benyújtása 2012. augusztus 1-től augusztus 31-ig lehetséges (módosított határidő)
Támogatás célja
A konstrukció a Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégiával összhangban került kialakításra, annak cselekvési tervében szerepel.
A támogatás célja a szegregált lakókörnyezetben, mélyszegénységben élő hátrányos helyzetű emberek társadalmi felzárkózásának és integrációjának segítése. A szegregátumokban élők körében olyan több generáción át mélyülő (szociális, közösségi, oktatási, egészségügyi, képzési és foglalkoztatási) hátrányok halmozódtak fel, amelyek kezelése az érintettek és a települések önerejéből – külső segítség nélkül – mára lehetetlenné vált. A célok eléréséhez a projekt megvalósítói (konzorciumi partnerek és együttműködő szervezetek) által nyújtott, egyéni adottságokra és szükségletekre épülő, több elemből álló, összetett beavatkozási eszközrendszer szükséges.
A komplex telep-program a hátrányoknak felszámolása, enyhítése érdekében szociális, közösség-fejlesztési, oktatási, egészségügyi, képzési és foglalkoztatási elemeket tartalmaz, továbbá elősegíti a telepszerű környezetben élők lakhatási körülményeinek javítását. A TÁMOP 5.3.6-11/1 konstrukció keretében támogatott tevékenységek között komplex, egymásra épülő beavatkozásokat kell tervezni, ezért a megvalósítóknak törekedniük kell a felzárkózási programhoz illeszthető további fejlesztési lehetőségek becsatornázására, valamint a célterületen folyó fejlesztésekkel való szinergikus hatások elérésére.
A program célcsoportjába a telepeken, telepszerű lakókörnyezetben, szegregátumokban élő, halmozottan hátrányos helyzetű, alacsony, illetve elavult iskolai végzettséggel rendelkező, jellemzően szociális és anyagi gondokkal küzdő, roma és nem roma egyének és családok tartoznak, de a program a település egésze számára is nyújt olyan szolgáltatásokat, amelyek segítik a hátrányos helyzetű emberek felzárkózását és a település életébe történő integrációjukat. Cél, hogy a generációkon át mélyülő hátrányos helyzet megelőzése érdekében a bevont személyek olyan családok tagjai legyenek, amelyeknél a különböző programokon keresztül biztosítható az egész család felzárkózásának segítése. A megvalósítás helyszínei a szegregátumok, illetve azon települések, ahol a szegregátumok találhatóak.
Szegregátumnak nevezzük azokat a földrajzilag egybetartozó és elhatárolható területeket, ahol a legfeljebb általános iskolai végzettséggel rendelkezők és rendszeres munkajövedelemmel nem rendelkezők aránya az aktív korú lakosságon (15-64 éves korosztály) belül eléri, illetve meghaladja az 50%-ot. A TÁMOP 5.3.6-11/1. konstrukció keretében azon települések vonatkozásában ítélhető meg támogatás a szegregátumok komplex, humán fejlesztésére, ahol legalább 10 lakásban legalább 45 fő él szegregált lakókörnyezetben.
A hátrányos helyzet, az esélytelenség különösen nagy arányban érinti a roma lakosságot, amit jól mutatnak a roma kutatások tapasztalatai. A szegregált lakókörnyezetből adódó problémák ugyanakkor egyszerre sújtják az ott élő roma és nem roma embereket/családokat. A szegregátumokban élő lakosság helyzetének változása, a szegregált helyzet megszüntetése egyaránt igényli sokféle eszköz és közszolgáltatás összehangolt, folyamatos biztosítását, és a helyi közösség aktív részvételét.
A beavatkozás alapja a célterületen zajló aktív, állandó (settlement típusú) szociális munka, és a célcsoport, valamint a helyi közösség minél teljesebb bevonása a fejlesztési folyamatokba.
A komplex, integrált megközelítés folyamatosan jelen volt az elmúlt évek törekvéseiben, de az azt szolgáló eszközök összehangolása és ütemezése nem mindig tudta ezt maradéktalanul támogatni. A program ezeket a tapasztalatokat szem előtt tartva került tervezésre: a konstrukció lehetőséget teremt komplex, több fejlesztési elemet tartalmazó projektek megvalósítására.
A TÁMOP 5.3.6-11/1. konstrukció keretében, a konzorcium tagjaként a Türr István Képző és Kutató Intézet segíti a főkedvezményezettet a fejlesztési elemek koordinációjában, valamint biztosítja a folyamat- és módszertani támogatást. Emellett a konstrukció kedvezményezettjeinek az Országos Roma Önkormányzattal kötelezően együtt kell működniük.
Részcélok
Jelen konstrukció részcéljai a következők:
- Javuljon a telepeken és telepszerű lakókörnyezetben élők szolgáltatásokhoz való hozzáférése (beleértve a szociális, közösségi, oktatási, képzési, egészségügyi és munkaerő-piaci szolgáltatásokat)
- Javuljon a bevont személyek képzettségi szintje
- Növekedjen azon személyek száma, akik társadalmi felzárkózást segítő, különösen oktatási, képzési és foglalkoztatási programokba kapcsolódnak
- Növekedjen a célterületen élő személyek közül foglalkoztatásba kerülők száma.
- Növekedjen telepszerű környezetben élő gyermekek óvodáztatási aránya.
- Javuljanak a programba bevont iskoláskorú gyermekek/fiatalok iskolai előrehaladási esélyei, tanulmányi eredményei és szabadidő eltöltési lehetőségei.
Rendelkezésre álló forrás
A pályázat meghirdetésekor az elszámolható közkiadásokra4 rendelkezésre álló keretösszeg 4.679.914.745 forint a konvergencia régiók vonatkozásában.
Pályázók köre
Konzorciumvezetőként a települési önkormányzat (KSH 321) pályázhat.
Kötelező konzorciumi partner
1. a Türr István Képző és Kutató Intézet (központi költségvetési szerv (KSH 312)) a TKKI területi igazgatóságain keresztül, továbbá
2. egy non-profit szervezet, amelynek jogi formája KSH besorolással (a statisztikai számjel elemeiről és nómenklatúráiról szóló 8/2010.(VIII. 25.) KSH közlemény alapján):
- Egyéb egyesület (KSH 529)
- Egyéb alapítvány (KSH 569)
- Egyéb jogi személyiségű non-profit szervezet (KSH 599)
- Non-profit korlátolt felelősségű társaság (KSH 572)
- Non-profit részvénytársaság (KSH 573)
- Egyéb jogi személyiség nélküli:
- Non-profit közkereseti társaság (KSH 621)
- Non-profit betéti társaság (KSH 622)
A konzorciumba kötelezően bevont non-profit szervezet alapító okiratában (vagy azzal egyenértékű hivatalos okiratában) szerepelnie kell a szociális ellátás vagy foglalkoztatás területére vonatkozó tevékenységeknek, illetve legalább egy további tevékenységnek az alábbi területek valamelyikén: szociális ellátás, közösség-fejlesztés, oktatási, egészségügyi, képzési vagy foglalkoztatási tevékenység. A non-profit szervezetnek igazolnia kell az alapító okiratban szereplő tevékenység területén – a pályázat benyújtását megelőző 5 éven belül – szerzett legalább 2 éves szakmai jártasságát.
A szakmai jártasság igazolásának módja:
- legalább két lezárt év közhasznúsági jelentése, vagy
- legalább két lezárt év éves beszámolója, vagy
- a megvalósításában szerzett tapasztalatokról szóló referencia-igazolás.
Előnyt jelent, ha a non-profit szervezet a célterületen székhellyel vagy telephellyel rendelkezik.
Kötelezően bevonandó konzorciumi tag továbbá a megyei kormányhivatal munkaügyi központja (központi költségvetési szerv (KSH 312)), amennyiben a célcsoport tagjainak támogatott foglalkoztatásban való elhelyezésében részt vesz és ehhez kapcsolódóan jelen konstrukció forrásából bértámogatást, illetve a képzés során keresetpótló juttatást biztosít.
Konzorciumi tagként a fent felsorolt szervezeteken kívül az alábbi szervezetek is pályázhatnak:
- Non-profit szervezetek, melyek megfelelnek a kötelező konzorciumi partnernél felsorolt KSH besorolásnak.
- Helyi önkormányzati költségvetési szerv (KSH 322)
- Helyi kisebbségi önkormányzat (KSH 371)
- Helyi kisebbségi önkormányzati költségvetési szerv (KSH 372)
- Helyi kisebbségi önkormányzatok jogi személyiséggel rendelkező társulása (KSH 373)
- Önálló egyházi intézmény (KSH 552)
- Egyház önálló szervezete (KSH 553)
- Szociális szövetkezet (KSH 127)
Támogatható tevékenységek
1. A projekt előkészítése
a) Közösségi Beavatkozási Terv elkészítése, beleértve a háttértanulmányok, megvalósíthatósági tanulmány, környezeti hatásvizsgálatok elkészítését is.
Az előkészítés során valósul meg a problémák, lehetséges kitörési pontok és együttműködési lehetőségek feltérképezése. Részletes és pontos diagnózis készül a szegregátumban élők és a település helyzetéről.
A TKKI közreműködik a Közösségi Beavatkozási Terv kidolgozásában, arra vonatkozóan egyetértése szükséges.
- a helyi viszonyok áttekintése,
- a lehetséges partnerek és partnerszervezetek megkeresése, bevonása (pl. aktív lakosok, cigány kisebbségi önkormányzatok, helyi egyházak, civil szervezetek, szolgáltató szervezetek, szociális szövetkezetek, vállalkozások),
- a közösségfejlesztést és a projekt megvalósítását megalapozó helyi szaktudás feltárása,
- a diagnózis alapú komplex fejlesztés programtervének elkészítése a Közösségi Beavatkozási Terv formátumában
- telep/település-specifikus megoldások kidolgozása a Közösségi Beavatkozási Terv keretében.
b) Közbeszerzés előkészítése és/vagy lefolytatása (amennyiben szükséges).
2. A projekt megvalósításával összefüggő menedzsment és adminisztrációs tevékenység
3. A projekt végrehajtása
3.1 Célcsoport tagok és közösség felkészítése a megvalósításra
A beavatkozás első fázisaként a folyamatos szociális munkás jelenlét biztosításával a kölcsönös bizalomépítés, napi kapcsolatteremtés zajlik a szegregátumokban élőkkel, illetve a helyi szereplők bevonására, aktivizálására kerül sor.
Ugyanezen időszakban kerülnek megerősítésre és kidolgozásra a kölcsönös támogató együttműködés részletei a települési intézményhálózattal, a településen működő gazdálkodó és civil szervezetekkel, egyházakkal, helyi/megyei cigány kisebbségi önkormányzatokkal és más potenciális partnerekkel.
3.1.1 A célcsoport bevonásának előkészítése és az egyéni fejlesztési tervek:
A projekt fejlesztéseiben érintett szegregátumban élő, 3-45 éves korú személyek legalább 60%-ára vonatkozóan szükséges egyéni fejlesztési tervet készíteni. Kérjük, hogy a bevont célcsoporttagok számának meghatározásakor vegyék figyelembe a szociális és egyéb szolgáltatások megfelelő színvonalú biztosításából, és e kiírásban meghatározott minimális elvárások betartásából adódó pénzügyi korlátokat. .
a) a problémák egyénre/családra szabott feltérképezése;
b) az egyéni fejlesztési tervek elkészítése;
c) az egyéni fejlesztési tervben foglalt tevékenységek végrehajtása, nyomon követése;
d) az egyéni fejlesztési terv felülvizsgálata, szükség szerint módosítása.
3.1.2 A helyi humán szolgáltatások elérhetőségének fejlesztése, koordinációjuk javítása
a) a település egészére célzó bizalomépítő/erősítő tevékenységek;
b) létező közszolgáltatásokhoz, önkormányzati ellátásokhoz való hozzáférés telepen élők számára történő biztosításának szervezése; szükség esetén az ezekben a szolgáltatásokban dolgozók felkészítése;
c) a helyi ellátórendszerrel való együttműködés kialakítása, különös tekintettel az egészségügyi, szociális és gyermekjóléti alapellátásra;
d) a közösségi beavatkozási terv felülvizsgálata, szüksége szerinti módosítása;
e) telepen/településen élők bevonása konkrét munkafolyamatokba;
f) konfliktuskezelés, mediáció;
g) a munkafolyamatokhoz a megfelelő szaktudású szakember háttér/koordináció biztosítása;
h) a környező foglalkoztatási lehetőségek (betanított munkák, munkahelyek, közlekedés, szolgáltatások, képzések stb.) felderítése, együttműködések kialakítása;
i) a helyi szükségleteknek megfelelő, minimum két fő szociális munkás elhelyezésére és egyéni szolgáltatások nyújtására alkalmas „Csillag Szolgáltatópont” kialakítása a szegregátum területén, illetve közvetlen közelében; (ERFA típusú költség)
j) a helyi szükségletnek megfelelő kis értékű eszközök beszerzése (pl. szükséges bútorzat, telefon, internet, számítógép).
3.2: A közösségi beavatkozási terv és egyéni fejlesztési tervek megvalósítása - Szociális, közösség-fejlesztési, oktatási, képzési, egészségügyi és munkaerő-piaci szolgáltatások
A tevékenységek ezen csoportja a hosszabb távú eredmények feltételeinek megteremtését szolgálja az elkészített egyéni fejlesztési tervek és a Közösségi Beavatkozási Terv alapján. Elkülönülő, de a kölcsönhatásokra figyelő módon tervezett szociális, gyermekjóléti, közösség-fejlesztési, oktatási, képzési, egészségügyi és munkaerő-piaci szolgáltatásokat szükséges nyújtani a szegregátumban élők számára, beleértve a helyben már működő szolgáltatások igénybevételét.
A szolgáltatási „térkép” elkészítése a TKKI feladata, együttműködésben a konzorciumvezetővel. A helyi szolgáltatási kapacitások bevonása kulcskérdés a program eredményeinek fenntartása érdekében és kötelező feladat.
3.2.1: Helyi humán szolgáltatási kapacitások fejlesztése és a szolgáltatók együttműködésének megerősítése – TKKI szervezésében
a) hálózatépítés a szolgáltatók, potenciális szolgáltatók körében;
b) a konzorciumi partnerek, együttműködő partnerek és egyéb helyi szereplők bevonásával (pl. iskola, tanoda, egyház, családsegítő) rendszeres időközönként workshopok megtartása;
c) a helyi szolgáltatók, főbb társadalmi és gazdasági szereplők szemléletformálása;
d) a helyi szolgáltatók szolgáltatásainak fejlesztése (képzéssel, tanácsadással).
3.2.2: Szolgáltatásokhoz való hozzáférés javítása
a) Csillagház-Cserhaj (szolgáltatóház) kialakítása a pályázó (települési önkormányzat vagy non-profit szervezet) tulajdonában lévő, már meglévő ingatlanon, mely biztosítja a közösségi teret a rendezvényekhez és a program megvalósításához kapcsolódó humán szolgáltatásokhoz, melyet az akcióterületen élők és a település lakói vehetnek igénybe (pl. tanácsadási tevékenység, tájékoztatás, játszóház) (ERFA típusú tevékenység);
b) a telep lakóingatlanaiban nem biztosított alapvető (hiányzó) szolgáltatások, beleértve a higiéniai szolgáltatások biztosítása, szervezése kötelező, ha nem megoldott a telepen élő személyek számára a Csillag Szolgáltatópont kialakítása keretében; (ERFA típusú tevékenység)
c) hatósági szolgáltatásokhoz való hozzáférés javítása, ügyintézés elősegítése (iratok beszerzésének segítése, tulajdonviszonyok tisztázása stb.);
d) jogi tanácsadás, adósságkezelési tanácsadás, önkormányzatokkal bérlőkijelölési jogról történő megállapodások elősegítése, abban történő segítségnyújtás;
e) a különféle közszolgáltatásokhoz való hozzájutás logisztikai és kommunikációs segítése (szervezés, a telepen élők odajutásának, szolgáltatás helybejutásának segítése, koordináció, stb.).
3.2.3: Szociális, gyermekjóléti szolgáltatások és közösségfejlesztés
a) az egyházi és civil szervezetek bevonásával a szolgáltatások hatékonyságának, elérhetőségének javítása,
b) az egyházi és civil szervezetekkel közös szakmai események megrendezése; stb.,
c) az egyének és családok önálló életvezetési, háztartás-gazdálkodási képességeinek fejlesztése; adósságkezelési tanácsadás nyújtása, adósság megelőző tanácsadás kialakítása (a helyben létező szolgáltatások bevonásával), értékközvetítő események megvalósítása (pl. pozitív életpéldák bemutatása),
d) hagyományőrzés és nyelvi kultúra ápolása,
e) az ellátandó családtagokról való gondoskodás megszervezése munkavégzés, képzés ideje alatt (gyerekeknek, idősnek, beteg hozzátartozónak),
f) A bevont személyek, illetve az érintett településeken élő személyek számára közösségi programok, tevékenységek szervezése (sport, kulturális, önsegítő),
g) közösségfejlesztési beavatkozások (pl. gyerekprogramok, játszóhely),
h) A bevont személyeket érintő, illetve az érintett településeken lakossági, helyi konfliktusok kezelése, helyi közösségi kapacitás, civil szerveződés segítése, önkéntesek bevonása,
i) a bevont személyek számára, illetve az érintett települések számára környezettudatosság fejlesztése (tájékoztatók, akciók közösségi összefogásokban zajló környezetalakító programok szervezése),
j) A program keretében a szegregátumon kívüli lakhatással és lakásfenntartással kapcsolatban az érintett egyének, családok valamint az új lakókörnyezetben élők felkészülésének segítése
k) utógondozás, utánkövetés az egyéni fejlesztési terv lezárását követő 3. hónapig.
3.2.4: Oktatási, nevelési szolgáltatások biztosítása
a) az óvodai nevelésben való eredményes részvétel előmozdítása (pl. az óvoda, iskola és a család közötti koordinációt biztosító beóvodáztatási és start asszisztens alkalmazásával);
b) telepen élő tanulók felzárkóztatása, képesség- és kompetenciafejlesztése;
c) szülői szerep erősítését célzó tréningek;
d) iskoláskorú gyermekek iskolai előmenetelének iskolán kívüli támogatása, tehetségfejlesztése, kiemelten a már működő szolgáltatásokhoz való hozzáférés elősegítésével;
e) az iskolai lemorzsolódás megelőzése érdekében a bevont személyek és családok és az oktatási intézmények közötti együttműködés megerősítése, az iskolai felzárkózást támogató szolgáltatások biztosítása;
f) tanuláshoz szükséges kis értékű eszközök biztosítása a Csillag Szolgáltatópontban;
g) fejlesztő, feszültség feldolgozó, pozitív mintákat közvetítő játékos szabadidős programok.
3.2.5: Egészségügyi szolgáltatások elérésnek javítása
a) egészségügyi szűrések megszervezése (például mobil szűrőbusz);
b) egészségfejlesztő, felvilágosító programok, egyéni tanácsadás, a lelki egészség fejlesztését szolgáló tájékoztatás, információ-nyújtás;
c) étkezési szokások, gyermek étkeztetési szokások formálása;
d) a családi életre felkészítő programok megvalósítása.
e) dohányzás leszokást és alkoholproblémák megoldását segítő programok megvalósítása
3.2.6: Felnőttoktatás, felnőttképzés, szakképzés
a) képzés-szervezői feladatok ellátása;
b) képesség-, készség- és kompetenciafejlesztő programok (pl. munkavállalást gátló egyéni problémák kiküszöbölése, képzésben való részvétel segítése), az érintettek felkészítése a munkavállalásra, képzés, munkaszocializációs tevékenységek az egyéni fejlesztési terv alapján;
c) az informatikai és nyelvi készségek fejlesztését biztosító programok;
d) a potenciális foglalkoztatók képzési igényeinek felmérése (a foglalkoztatás időbeli kereteivel összehangolt formában);
e) képzésben való részvétel elősegítése:
o motiváció erősítése,
o alap- és kulcskompetenciák6 fejlesztése, közismereti kommunikációs felzárkóztatás;
f) az általános iskolai végzettség megszerzését szolgáló felzárkóztató oktatás (7-8. osztály);
g) a szakképzésbe való bekapcsolódáshoz szükséges bemeneti szakmai kompetenciák fejlesztése, felzárkóztató (5-8. osztály) képzés keretében;
h) államilag elismert szakképesítés megszerzését szolgáló képzés, beleértve a szakmai vizsgára történő felkészítést is; szakmai elméleti-gyakorlati képzés; konkrét munkahely esetén betanító képzés;
i) aktív korú, inaktív személyek gyakorlati képzése, a gyakorlati képzőhelyre jutásuk támogatása;
j) önálló vállalkozás indításához szükséges képzés;
k) munkaerőpiacra való be/visszakerülésre felkészítés;
l) utógondozás: a képzésekben részt vevők foglalkoztatásba, elsődleges munkaerő-piacra kerülésének elősegítése;
m) képzésben való bennmaradást segítő szolgáltatások szervezése/biztosítása, beleértve képzésekre való eljutás biztosítása, megszervezése;
n) a képzéshez szükséges kis értékű eszközök beszerzése.
3.2.7: Foglalkoztatás elősegítése
a) az érintettek számára alkalmas helyi, térségi foglalkoztatási lehetőségek feltárása, együttműködés kialakítása munkáltatókkal;
b) a foglalkoztatási lehetőségeknek megfelelő mobilitás biztosítása (pl.: a munkahelyre jutás támogatása a munkakipróbálás időtartama alatt)
c) a leendő munkáltatók felkészítése a képzésből kilépők (el)fogadására, munkahelyi beilleszkedésének támogatására,
d) munkáltatók részére sokszínűségi, érzékenyítő tréning biztosítása;
e) munkagyakorlat megszerzésének támogatása;
f) munkahelymegtartást segítő tevékenységek (kapcsolattartás munkáltatókkal);
g) a programba bevont személyek foglalkoztatásának támogatása a megyei kormányhivatal munkaügyi központja bevonásával;
h) A program foglalkozási céljait szolgáló szociális szövetkezetek létrehozásának elősegítése tájékoztatás útján;
i) az elhelyezkedettek nyomon követése, utógondozása, munkahelyi beilleszkedésük segítése;
j) ingázóknak közösségi szálláslehetőségek felkutatása;
k) annak elősegítése, hogy a program célcsoportja részt vehessen egyéb forrásból finanszírozott település felújítási, valamint lakhatási körülményeket javító programokban.
3.3: A közösségi beavatkozási terv, és egyéni fejlesztési tervek megvalósulásának önértékelése
A projekt keretében megvalósított tevékenység, fejlesztések eredményeinek mérése, hatásainak vizsgálata két szinten történik. Egyrészt az egyén/család szintjén, másrészt a közösség szintjén.
a) A közösségi beavatkozási tervben meghatározott tevékenységekről félidei és záró összefoglaló önértékelés elkészítése – önértékelés a félidei megvalósítását követően, és a projekt lezárását megelőzően,
b) az egyéni fejlesztési tervben meghatározott tevékenységek elvégzését követően összefoglaló értékelés elkészítése.
3.4: ERFA átjárhatóság terhére elszámolható tevékenységek
A 15%-os ERFA keresztfinanszírozás terhére biztosítani lehet a projektmenedzsment tevékenységéhez szükséges eszközöket, a szakmai megvalósításhoz szükséges eszközöket és anyagjellegű költségeket, valamint olyan eszközök beszerzését és építési/felújítási szolgáltatásokat, amelyek az ott élők aktivizálásához vagy az egyéni fejlesztési program keretében a fizikai és szellemi állapotjavításhoz elengedhetetlenek.
A projekt keretében megvalósított gyakorlati képzések keretében történhet meg a lakóépületek fejlesztése, de kizárólag az állam, az önkormányzat vagy a projektben konzorciumi partnerként résztvevő civil szervezet tulajdonában lévő épületekre vonatkozóan és olyan esetben, amikor az ingatlan elhelyezkedése nem járul hozzá a szegregációhoz, az elszigetelődéshez és a kirekesztéshez.
Átjárhatóság terhére történhet meg az alapvetően hiányzó szolgáltatások biztosítása, a Csillagház-Cserhaj (szolgáltatóház) fejlesztése, a Csillag Szolgáltatópont kialakítása, és az ezekhez kapcsolódó szükséges bútorzat, telefon, internet, számítógép beszerzése.
Amennyiben a projekt keretében történik a Csillagház-Cserhaj (szolgáltatóház) kialakítása, a projekt-tervhez szükséges települési, illetve településrészre vonatkozó utca szintű térképet, térképvázlatot benyújtani, melyen egyértelműen bemutatásra kerül a fejlesztéssel érintett szegregátum(ok) elhelyezkedése, illetőleg az építmény tervezet helyszíne. A helyszín kiválasztásakor figyelembe kell venni, hogy annak elő kell segítenie a társadalmi integrációt.
Új épület építése nem támogatható, lehetőség van azonban arra, hogy a pályázó tulajdonában (állami, önkormányzati vagy civil szervezeti tulajdonban) lévő épületben a Csillagház-Cserhaj (szolgáltatóház), Csillag Szolgáltatópont és a telep lakóingatlanaiban nem biztosított háztartási funkciókat helyettesítő szolgáltatások biztosítására alkalmas helyiség kialakításra, felújításra kerüljön. Amennyiben nincs olyan épület mely a fent sorolt tevékenységek ellátására alkalmas lenne, abban az esetben mobil megoldások is alkalmazhatóak.
A telep lakóingatlanaiban nem biztosított háztartási funkciókat helyettesítő szolgáltatás biztosítása mindaddig lehetséges, amíg az épületek/lakóházak komfortossá tétele nem történik meg a közösségi beavatkozási tervben ismertetett módon, más források bevonásával. A közösségi beavatkozási tervben be kell mutatni, miként biztosítható az ily módon kialakított szolgáltatás átmeneti jellege.
Támogatás mértéke 100 %
Támogatás összege
A jelen pályázat keretében igényelhető támogatás összege: legalább 45.000.000 Ft, de legfeljebb 150.000.000 Ft lehet.
Közreműködő szervezet
ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. (ESZA Nonprofit Kft.)
1385 Budapest, Postafiók 818.
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Ossza meg ezt a tartalmat e-mailben!