- Hírek
- Új pályázatok
- Vélemény
- A - K
- Egészségügyi pályázatok
- Esélyegyenlőségi pályázatok
- Fiataloknak szóló pályázatok
- Foglalkoztatás
- Fotópályázatok
- Gazdasági pályázatok
- Idegenforgalmi pályázatok
- Kisebbségeknek szóló pályázatok
- Környezetvédelmi pályázatok
- Közigazgatási pályázatok
- Kulturális pályázatok
- Kutatás, fejlesztés (K+F) pályázatok
- M - Z
- Ágazati OP
- Regionális OP-k
- Pályázatírók
- Események
- Kapcsolat
- Médiaajánlat
A rugalmasságot növelő helyi, innovatív kezdeményezések támogatása (TÁMOP-2.4.5-12/3)
A pályázatok benyújtása 2012. május 1-től 2012. június 1-ig lehetséges.
Pályázat célja
A gazdasági, társadalmi és technológiai változások rendkívül gyors és folyamatos alkalmazkodást kívánnak a gazdaság szereplőitől, a vállalkozásoktól, a munkavállalóktól. Az alkalmazkodás rugalmas, de ugyanakkor biztonságos munkaerő-piaci feltételeket kíván meg, ami egyfelől lehetővé teszi a vállalkozások számára az igazodást a változó feltételekhez, másfelől biztosítja a munkavállalók számára a foglalkoztatás biztonságát, segíti a munkahely megtartását, vagy munkanélküliség esetén az újbóli elhelyezkedést. A rugalmasság és a biztonság együttesen szükségesek ahhoz, hogy a munkaerőpiacon belüli átmenetek – iskolából a munka világába, egyik munkahelyről a másikra, munkanélküliségből vagy inaktivitásból a munka világába, munkából nyugdíjba – az egyén számára pozitív kimenetet eredményezzenek.
Mindehhez széles eszköztárra van szükség, amelyek egy része az Új Széchenyi Terv keretei között támogatható, más része pedig olyan szabályozási vagy intézményrendszert érintő módosításokat feltételez, amelyek a program keretein kívül valósíthatók meg. A Foglalkoztatási Program a rugalmasság és a biztonság szempontjainak érvényesítéséhez egyrészt az aktív munkaerő-piaci politikák támogatásán keresztül járul hozzá, másrészt a változásokhoz való alkalmazkodás alapvető eszközének tekinti a szak- és felnőttképzés támogatását, az egész életen át tartó tanulás ösztönzését, valamint a család és a munka összehangolását segítő intézkedéseket is.
A mindennapi életben tapasztalható, hogy sokszor a legegyszerűbb ügyek elintézése sem oldható meg nehézségek nélkül, illetve anélkül, hogy ügyintézési célra szabadság kivételére, „munkahelyről való elkéredzkedésre” sor kerülne. A hivatali (pl. okmányirodai) nyitvatartási idők, a bankok nyitvatartási ideje, a bölcsődék, óvodák, napközik nyitva tartása, az orvosi rendelők rendelési ideje sajnos a legtöbb esetben nem alkalmazkodik a szolgáltatásokat igénybe vevő emberek munkarendjéhez. Ez nemcsak a munkavállalók számára jelent plusz terhet, hanem a munkáltató számára is káros termelés-kieséssel, ezáltal pedig bevétel-csökkenéssel járhat. Az egyes intézmények kevéssé összehangolt működési ideje, illetve munkamódszere különösen egyes esetekben különösen nehézzé teszi az ügyintézést.
Mindezekhez helyenként hozzájárulhatnak a helyi közlekedési nehézségek is, amelyeket a helyi és helyközi tömegközlekedési járatok menetrendjeinek nem megfelelő öszszehangolása okoz.
Ezek a problémák elsősorban helyi szinten jelentkeznek, ott, ahol az ügyintézés, a különféle szolgáltatások igénybevétele általában zajlik és ahol a gyermekek iskolába, óvodába járnak, valamint egyéb szociális és társadalmi, kulturális szolgáltatások vehetők igénybe.
A problémák sokszor a helyi igények alapján, az intézmények működésének, nyitvatartási idejének, a szolgáltatások igénybevételi idejének racionális összehangolásával és módosításával, illetve egyéb segítő szolgáltatások, megoldások kidolgozásával és bevezetésével egyszerűen orvosolható lenne.
A pályázat keretében olyan innovatív módszertanon alapuló, helyi igényekre épülő megoldások és együttműködések támogathatók, amelyek képesek és alkalmasak arra, hogy a fenti problémákra megfelelő választ adjanak, hozzájárulva ezzel a munkahelyi és a magánéletbeli kötelezettségek összeegyeztetésének megkönnyítéséhez, valamint a munkavállalók és a vállalkozások alkalmazkodóképességének növeléséhez.
A pályázat keretében ezeknek a megoldásoknak a kidolgozása és azok kísérleti bevezetése támogatható.
Az Európai Szociális Alap támogatásával Hollandiában kerültek már megvalósításra hasonló projektek. A pályázatot lezáró értékelési jelentés rendkívül jó, hatékony projekteredményekről számolt be, amelyek valóban megkönnyítették az emberek életét, emellett pedig hozzájárultak az alkalmazkodóképesség növeléséhez.
A pályázat célja olyan helyi szintű, innovatív tartalmú, kísérleti projektek megvalósítása, amelyek az intézmények együttműködésének javításán, működésük racionalizálásán és a helyi igényeknek való jobb megfeleltetésén, valamint a nyitvatartási és ügyintézési idők és a szolgáltatások rugalmasabbá tételén keresztül hozzájárulnak a munka és a magánélet összeegyeztetésének megkönnyítéséhez, a „kényszerű” szabadságon vagy munkahelyről távol töltött órák számának csökkentéséhez.
Rendelkezésre álló forrás
A pályázat meghirdetésekor az elszámolható közkiadásokra1 rendelkezésre álló keretöszszeg a konvergencia régiókban (Észak-Magyarország, Észak-Alföld, Dél-Alföld, Nyugat-Dunántúl, Közép-Dunántúl, Dél-Dunántúl) 1.000.000.000 forint.
Pályázók köre
Jelen pályázati kiírás keretében az alábbi szervezetek pályázhatnak önállóan vagy konzorciumban (KSH besorolással, a statisztikai számjel elemeiről és nómenklatúráiról szóló 8/2010.(VIII. 25.) KSH közlemény alapján):
Főpályázóként költségvetési szervek, költségvetési rend szerint gazdálkodó szervek és gesztorönkormányzatok:
- helyi önkormányzat (KSH 321)
- többcélú kistérségi társulás (KSH 326)
- helyi önkormányzatok jogi személyiségű társulása (KSH 327)
- gesztorönkormányzat (KSH 951)
Továbbá konzorciumi tagokként az alábbi szervezetek is pályázhatnak:
Költségvetési szervek és költségvetési rend szerint gazdálkodó szervek:
- központi költségvetési szerv (KSH 312)
- helyi önkormányzat (KSH 321)
- helyi önkormányzati költségvetési szerv (KSH 322)
- többcélú kistérségi társulás (KSH 326)
- helyi önkormányzatok jogi személyiségű társulása (KSH 327)
- országos kisebbségi önkormányzat (KSH 351)
- országos kisebbségi önkormányzati költségvetési szerv (KSH 352)
- országos kisebbségi önkormányzatok jogi személyiségű társulása (KSH 353)
- helyi kisebbségi önkormányzat (KSH 371)
- helyi kisebbségi önkormányzati költségvetési szerv (KSH 372)
- helyi kisebbségi önkormányzatok jogi személyiségű társulása (KSH 373)
Nonprofit és egyéb nem nyereségérdekelt szervezet:
- egyéb egyesület (KSH 529)
- szakszervezet (KSH 531)
- egyéb munkavállalói érdekképviselet (KSH 532)
- egyéb köztestület (KSH 549)
- egyház (KSH 551)
- önálló egyházi intézmény (KSH 552)
- egyéb egyházi szervezet (KSH 559)
- közalapítvány (KSH 561)
- közalapítvány önálló intézménye (KSH 562)
- egyéb alapítvány (KSH 569)
- nonprofit korlátolt felelősségű társasági (KSH 572)
- nonprofit részvénytársaság (KSH 573)
- egyesülés (KSH 591)
- egyéb jogi személyiségű nonprofit szervezet (KSH 599)
- nonprofit közkereseti társaság (KSH 621)
- nonprofit betéti társaság (KSH 622)
- egyéb, jogi személyiség nélküli nonprofit szervezet (KSH 699)
Vállalkozások (jogi személyiséggel rendelkező és nem rendelkező vállalkozások):
- jogi személyiségű gazdasági társaságok: kft. (KSH 113), rt. (KSH 114)
- szociális szövetkezet (KSH 127)
- egyéb szövetkezet (KSH 129)
- jogi személyiség nélküli gazdasági társaságok: kkt. (KSH 211), bt. (KSH 212)
Támogatható tevékenységek köre
1. Előkészítő, megalapozó tevékenységek:
1.1. Részletes és tényleges helyi igényeket felmérő szükségletfelmérés, helyzetfeltárás: (jelenlegi helyzetkép összeállítása, célcsoport igényeinek felmérése, a szolgáltatási potenciál felmérése [ki mit tud nyújtani a célcsoport számára, pl. óvónő szabadidejében gyermekre vigyázna]); döntések előkészítésekbe bevonni a célcsoportot (vagy azok képviselőit)
2. Tevékenység-csoportok
2.1. Helyi szövetségek kialakítása/kötése/támogatása; intézményesített párbeszéd kialakítása és facilitálása a munka és a magánélet összehangolásában érdekelt szervezetek/ személyek között (egymásra találás segítése)
2.2. A helyi szociális infrastruktúra működésének összehangolása és az intézmények közötti együttműködés megerősítése helyi szinten, elősegítve a nők munkaerő-piaci részvételét, valamint új munkahelyeket teremtve
2.3. Helyi együttműködések kialakítása és megerősítése gyermekek és gondozásra szorulók munkaidő alatti ellátásával és felügyeletével, az együttműködések új formáinak kialakításával; nyári gyermekelhelyezés biztosítása, délutáni és kora esti felügyelet, a munka melletti tanulás lehetőségének biztosítása
2.4. Új típusú munkakörök kidolgozása (pl. oktatási asszisztens, tanárt segítő munkatárs, iskolai előkészítő nevelés, szabadidős tevékenységet vezető munkatárs, gyerekek játszóházi vezetője, zene- és sportoktatás, korai nevelés és ezek kombinációi)
2.5. Nyitvatartási- és ügyintézési idők racionalizálása, várakozási idők csökkentése - a munkavállalók igényeit figyelembe vevő intézményi nyitva tartás (polgármesteri hivatal, óvoda, iskola, egészségügy, közösségi ház)
2.6. Felhasználóbarát szolgáltatásnyújtás kialakítása, szolgáltatások igénybevételének racionalizálása – a családosok, munkavállalók igényeit figyelembe vevő szolgáltatásfejlesztés: előzetes bejelentkezés lehetőségének biztosítása, kereskedelmi egységek nyitva tartása, házhozszállítás, rendezvények idején gyermekfelügyelet, alkalmi jellegű gyermekfelügyelet [pl. ügyintézés idejére]
2.7. A munka és a magánélet összehangolását segítő lakossági általános informálás (pl. időgazdálkodás témakörben) előadások, kiadványok segítségével A projekt költségvetésének maximum 2%-ban tervezhető!
2.8. Család-, felhasználóbarát hivatalok/intézmények kialakítása: pelenkázó, „gyerekváró”, babakocsi-parkoló/tároló, kulturált váró kialakítása
2.9. Felhasználóbarát települési környezet fejlesztése: babakocsis közlekedési lehetőség javítása [~akadálymentesítés]; gyermekek iskolába, óvodába jutásának biztosítása pl. iskolabusszal; közlekedésszervezés pl. sebességkorlátozás/ forgalomirányítás a gyermekek által gyakran használt útvonalon és időben; családos parkolók kialakítása (pl. babakocsi ki/bepakolására van hely).
2.10.Közlekedés összehangolása a munkaidővel/tanulással, az intézmények nyitva tartásával: alternatív közlekedési lehetőségek feltárása/bevonása (pl. ún. ÚMVP-s kisbuszok, falubuszok igénybevétele, iránybusz szolgáltatás támogatása); a különféle közlekedési cégek által üzemeltetett járatok összehangolása, átszállások megszervezése (Volán-MÁV csatlakozások, eltérő helyszínen levő pályaudvar/megálló esetén helyi közlekedési kapcsolat összehangolása)
Ebben a pályázatban közlekedésfejlesztés nem támogatható tevékenység.
3. Kapcsolódó, önmagukban nem választható tevékenységek:
3.1. Kommunikációs tevékenység (pl. honlap, szórólap, hirdetés, logó, hírlevél, helyi sajtó)
3.2. A projekt céljaihoz, a végrehajtáshoz kapcsolódó szolgáltatás (jogi, pénzügyi, mérnöki, szakértői) igénybevétele
3.3. Közbeszerzéshez kapcsolódó tevékenységek (előkészítéshez is)
3.4. Projektmenedzsment
3.5. Tájékoztatás, nyilvánosság biztosítása
Projekt területi korlátozása
Jelen pályázati kiírásra csak a konvergencia régiók (Észak-Magyarország, Észak-Alföld, Dél-Alföld, Nyugat-Dunántúl, Közép-Dunántúl, Dél-Dunántúl) területén megvalósuló pályázatok nyújthatók be. A projekt több helyszínen valósítható meg, de ebben az esetben minden megvalósítási helyszínnek a konvergencia régiókban kell lennie.
Támogatás mértéke 100 %
Támogatás összege
A jelen pályázat keretében igényelhető támogatás összege: legalább 10.000.000 Ft, de legfeljebb 50.000.000 Ft lehet.
Közreműködő szervezet
ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft (ESZA Nonprofit Kft.)
1385 Budapest, Postafiók 818.
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Ossza meg ezt a tartalmat e-mailben!