- Hírek
- Új pályázatok
- Vélemény
- A - K
- Egészségügyi pályázatok
- Esélyegyenlőségi pályázatok
- Fiataloknak szóló pályázatok
- Foglalkoztatás
- Fotópályázatok
- Gazdasági pályázatok
- Idegenforgalmi pályázatok
- Kisebbségeknek szóló pályázatok
- Környezetvédelmi pályázatok
- Közigazgatási pályázatok
- Kulturális pályázatok
- Kutatás, fejlesztés (K+F) pályázatok
- M - Z
- Ágazati OP
- Regionális OP-k
- Pályázatírók
- Események
- Kapcsolat
- Médiaajánlat
Vállalati és intézményi napközbeni kisgyermek-ellátási szolgáltatások létrehozása KMR (TÁMOP-2.4.5-12/6)
A pályázatok benyújtása 2012. május 1-től 2012. június 1-ig lehetséges.
Pályázat célja
A pályázati kiírás célja a munkahelyi és a családi élet összeegyeztetésének elősegítése és ezáltal a kisgyermeket nevelő szülők munkaerő-piaci részvételének növelése.
A pályázati kiírás ennek érdekében a kisgyermek-ellátási szolgáltatások munkahelyen történő megszervezését, létrehozását támogatja.
A nők foglalkoztatására a gyermekvállalásnak fontos hatása van. A kisgyermeket vállaló nőknek sokszor kell választaniuk a karrier vagy a gyermeknevelés között, amely az esetek nagy részében hosszú évekre szóló döntést jelent. Ezt jól illusztrálja az, hogy Magyarországon a (0-6 év közötti) kisgyermeket nevelő 20-49 éves nők és a kisgyermeket nem nevelő nők foglalkoztatási rátája közötti különbség 2009-ben 33,4% volt. Ez az uniós arányokat tekintve a második legmagasabb értéket jelenti Csehország után, miközben az uniós átlag csupán 12,1%.
Jelenleg a család és a munka összeegyeztetését, a családok választási lehetőségeit nagymértékben korlátozza, és ezáltal a gyermekvállalást is kedvezőtlenül befolyásolja, hogy korlátozott a megfelelő minőségű gyermekgondozási szolgáltatásokhoz való hozzáférés. A gyermekellátás fejlesztésével és a rugalmas munkahelyek megteremtésével a nőknek nem kell feltétlenül a karrier és a család között választaniuk, így az intézkedés (a megfelelően átalakított családtámogatási rendszer egyéb elemeivel egymást erősítve) hozzájárulhat a gyermekvállalás növekedéséhez is.
A kisgyermekes nők alacsony munkaerő-piaci részvételének - a rugalmas munkalehetőségek hiánya mellett – egyik fő oka a kisgyermekek napközbeni ellátását biztosító férőhelyek alacsony száma. Az ország 3150 települése közül csak 273 helyen működik bölcsőde, ezek 91%-a városokban. 2009-ben a bölcsődei férőhelyek száma 26 677 volt, a bölcsődei férőhely-kihasználtság pedig 130%-os volt. Azonban így is csak az érintett korosztály 8,9%-a járt bölcsődébe, mialatt közel 6000 főt kellett az intézményeknek visszautasítaniuk férőhelyhiányra hivatkozva.
Jóllehet az új bölcsődei férőhelyek növelése és a jelenlegi férőhelyek korszerűsítése (elsősorban a regionális operatív programok támogatásával) folyamatos, a fejlesztések idő- és költségigénye nem tesz lehetővé olyan ütemű növekedést, amely valamennyi bölcsődés korú gyermek (és ezzel együtt munkaerő-piacra visszatérő szülő) igényeit kielégítené.
Néhány évtizede csaknem minden nagyvállalat, nagyobb intézmény rendelkezett saját bölcsődével, ahol a munkahelyükre visszatérő nők – magukhoz közel, biztonságban – el tudták helyezni kisgyermeküket. A bölcsődék nyitva tartása emellett a szülők munkarendjéhez igazodott, amely nagymértékben megkönnyítette a munka és a gyermeknevelés összeegyeztetését.
A regionális operatív programok keretében bölcsődék és családi napközik, valamint a TÁMOP keretében helyi napközbeni kisgyermek ellátási helyek létrehozásának támogatását kiegészítve, jelen konstrukció a vállalati és egyéb intézményi (pl. egyetem, kórház és egyéb közintézmények stb.) családi napközik2 és egyéb, kis létszámú (de legalább 5 fős), szervezett napközbeni gyermekfelügyeleti szolgáltatások létrehozását támogatja.
A gyermekfelügyelet megszervezése történhet egyetlen vállalkozásnál, intézménynél, valamint az egymás közelében elhelyezkedő szervezetek (pl. ipari parkok) által közös kezdeményezésként is.
A szolgáltatások kialakításánál elengedhetetlen a rugalmasság, amely elsősorban a szülők munkarendjének és munkaszervezésének megfelelő formájú és idejű gyermekfelügyeletre teremt lehetőséget, a szülő munkahelyén vagy annak közvetlen közelében.
Fontos kiemelni, hogy a vállalkozás által szolgáltatott gyermekellátást kizárólag a munkavállalók gyermekei vehetik igénybe, abban az esetben, ha a gyermekgondozási szabadság lejártát követően visszatérnek munkahelyükre. Az felsőoktatási intézmények esetében a munkavállalók mellett a felsőoktatási intézményekkel hallgatói jogviszonyban állók (továbbiakban hallgatók) is igénybe vehetik az intézmény nyújtotta szolgáltatásokat.
Rendelkezésre álló forrás
A pályázat meghirdetésekor az elszámolható közkiadásokra rendelkezésre álló keretösszeg a Közép-magyarországi Régióban 250.000.000 forint.
Pályázók köre
Vállalkozások (jogi személyiséggel rendelkező és nem rendelkező vállalkozások):
- jogi személyiségű gazdasági társaságok: kft. (KSH 113), rt. (KSH 114), európai részvénytársaság (KSH 115)
- takarék- és hitelszövetkezet (KSH 122)
- mezőgazdasági szövetkezet (KSH 124)
- európai szövetkezet (KSH 125)
- biztosító szövetkezet (KSH 126)
- szociális- és iskola szövetkezet (KSH 127)
- egyéb szövetkezet (KSH 129)
- ügyvédi iroda (KSH 131)
- vízitársulat (KSH 133)
- víziközmű-társulat (KSH 134)
- erdőbirtokossági társulat (KSH 135)
- végrehajtó iroda (KSH 136)
- közjegyzői iroda (KSH 137)
- magyarországi székhelyű európai gazdasági egyesülés (KSH 138)
- egyéb, máshova nem sorolt jogi személyiségű vállalkozás (KSH 139)
- jogi személyiség nélküli gazdasági társaságok: kkt. (KSH 211), bt. (KSH 212)
Költségvetési szervek és költségvetési rend szerint gazdálkodó szervek:
- központi költségvetési irányító szerv (KSH 311)
- központi költségvetési szerv (KSH 312)
- helyi önkormányzat (KSH 321)
- helyi önkormányzati költségvetési szerv (KSH 322)
- polgármesteri hivatal (KSH 325)
- többcélú kistérségi társulás KSH 326)
- helyi önkormányzatok jogi személyiségű társulása (KSH 327)
- területfejlesztési önkormányzati társulás (KSH 328)
- társadalombiztosítási költségvetési irányító szerv (KSH 331)
- társadalombiztosítási költségvetési szerv (KSH 332)
- köztestületi költségvetési irányító szerv (KSH 341)
- köztestületi költségvetési szerv (KSH 342)
- országos kisebbségi önkormányzat (KSH 351)
- országos kisebbségi önkormányzati költségvetési szerv (KSH 352)
- országos kisebbségi önkormányzatok jogi személyiségű társulása (KSH 353)
- regionális fejlesztési tanács (KSH 361)
- térségi fejlesztési tanács (KSH 362)
- megyei fejlesztési tanács (KSH 363)
- kistérségi fejlesztési tanács (KSH 365)
- helyi kisebbségi önkormányzat (KSH 371)
- helyi kisebbségi önkormányzati költségvetési szerv (KSH 372)
- helyi kisebbségi önkormányzatok jogi személyiségű társulása (KSH 373)
- költségvetési rend szerint gazdálkodó, központi költségvetési körbe tartozó szerv (KSH 381)
- költségvetési rend szerint gazdálkodó, önkormányzati költségvetési körbe tartozó szerv (KSH 382)
Nonprofit és egyéb nem nyereségérdekelt szervezet:
- sportegyesület, sportszövetség, országos sportági szakszövetség (KSH 521)
- egyéb egyesület (KSH 529)
- szakszervezet (KSH 531)
- egyéb munkavállalói érdekképviselet (KSH 532)
- kamara (KSH 541)
- egyéb köztestület (KSH 549)
- egyház (KSH 551)
- önálló egyházi intézmény (KSH 552)
- egyéb egyházi szervezet (KSH 559)
- közalapítvány (KSH 561)
- közalapítvány önálló intézménye (KSH 562)
- egyéb alapítvány (KSH 569)
- nonprofit korlátolt felelősségű társaság (KSH 572)
- nonprofit részvénytársaság (KSH 573)
- európai kutatási infrastruktúráért felelős konzorcium (KSH 574)
- önkéntes kölcsönös biztosító pénztár (KSH 581)
- magánnyugdíjpénztár (KSH 582)
- vegyes nyugdíjpénztár (KSH 583)
- egyéb jogi személyiségű nonprofit szervezet (KSH 599)
- nonprofit közkereseti társaság (KSH 621)
- nonprofit betéti társaság (KSH 622)
- egyéb, jogi személyiség nélküli nonprofit szervezet (KSH 699)
Támogatható tevékenységek köre
1. Előkészítés szakasza
1.1. Szükségletfelmérés/előzetes igényfelmérés elkészítése
1.2. A szolgáltató tevékenység célját, alapelveit, módszereit tartalmazó szakmai program a kiegészítő szolgáltatásokkal együtt
1.3. Közbeszerzések előkészítéséhez kapcsolódó tevékenységek
2. Projektmegvalósítás szakasza
2.1. A projekt szakmai megvalósítását végrehajtók foglalkoztatása
2.2. Képzés szakmai megvalósítók számára
2.2.1. Akkreditált családi napközi vezető képzés
2.2.2. Egyéb szakmai képzések:
- Csecsemő- és gyermeknevelő- gondozó (OKJ: 557610100000000)
- Házi időszakos gyermekgondozó (OKJ: 547610201003101)
- Kisgyermekgondozó- nevelő (OKJ: 547610200105402)
2.2.3. Egyéb releváns akkreditált továbbképzések
2.3. Képzés célcsoport számára
2.3.1. A gyermekgondozási szabadság lejártát követően a munkahelyére visszatérő szülő kompetenciáinak felfrissítésére az időközben esetleg szükségessé váló kompetenciák megszerzésére vonatkozó képzés, tréning
2.4. Projekt megvalósításához kapcsolódó eszközbeszerzés (belső helyiségekhez, külső térhez, játékok, felszerelési tárgyak)
2.5. Gyermekek napközbeni ellátását biztosító helyiség (bérelt is) gyermekellátás céljára való átalakítása, felújítása (különös figyelemmel az energiahatékonyságának javítására és korszerűsítésére, illetve akadálymentesítés a helyi igényekhez mérten, amennyiben az a szükségletfelmérésben megfelelően alátámasztásra került).
2.6. Gyermekek napközbeni ellátását biztosító helyiség bérlése (épület és kert, udvar)
2.7. Kommunikációs tevékenység: a szolgáltatásról szóló aloldal létrehozása az intézmény honlapján
2.8. Gyermekfelügyelettel kapcsolatos jogi, pénzügyi szolgáltatás igénybevétele
2.9. Gyermekfelügyelettel kapcsolatos szolgáltatások igénybevétele (életkori sajátosságoknak megfelelő készség - és képességfejlesztés)
2.10. Közbeszerzések lebonyolításához kapcsolódó tevékenységek
2.11. Kötelező engedélyek beszerzése
2.12. Projektmenedzsment feladatok
2.13. Tájékoztatás, nyilvánosság biztosítása
Projekt területi korlátozása
Jelen pályázati kiírásra csak a Közép-magyarországi Régió területén megvalósuló pályázatok nyújthatók be. A projekt több helyszínen valósítható meg, de ebben az esetben minden megvalósítási helyszínnek a Közép-magyarországi Régióban kell lennie.
Támogatás mértéke 100 %
Támogatás összege
A jelen pályázat keretében igényelhető támogatás összege: legalább 10.000.000 Ft, de legfeljebb 50.000.000 Ft lehet.
Közreműködő szervezet
ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft (ESZA Nonprofit Kft.)
1385 Budapest, Postafiók 818.
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Ossza meg ezt a tartalmat e-mailben!