- Hírek
- Új pályázatok
- Vélemény
- A - K
- Egészségügyi pályázatok
- Esélyegyenlőségi pályázatok
- Fiataloknak szóló pályázatok
- Foglalkoztatás
- Fotópályázatok
- Gazdasági pályázatok
- Idegenforgalmi pályázatok
- Kisebbségeknek szóló pályázatok
- Környezetvédelmi pályázatok
- Közigazgatási pályázatok
- Kulturális pályázatok
- Kutatás, fejlesztés (K+F) pályázatok
- M - Z
- Ágazati OP
- Regionális OP-k
- Pályázatírók
- Események
- Kapcsolat
- Médiaajánlat
Képzés- és módszertani fejlesztés az egészségügyben (TÁMOP-6.2.2/B/12/1)
A pályázat 2 ütemből áll, az I. ütemre pályázat beadása 2012. május 21-től 2012. június 22-ig lehetséges, a II. ütemre pályázat beadása 2012. szeptember 1-től 2012. november 15-ig lehetséges.
Támogatás célje
Az egész életen át tartó tanulás háttérfeltételének megteremtése, új ismeretek, kompetenciák megszerzését illetve a korábban megszerzett ismeretek további bővítését lehetővé tevő, országosan egységes és minőségi képzést biztosító korszerű tananyagtartalmak előállítása az egészségügyi ágazatban dolgozók számára, ezáltal hozzájárulva a betegellátás színvonalának növekedéséhez és a munkavégző képesség helyreállításához.
Részcélok:
- Az országos képzési jegyzékben szereplő képzések (OKJ) és a BSc képzések tartalmi összhangjának és egymásra épülésének biztosítása;
- Az egészségügyi intézményekben a gyakorlati képzés „megerősítése”, minőségének javítása.
Rendelkezésre álló forrás
A pályázat meghirdetésekor az elszámolható közkiadásokra1 rendelkezésre álló keretösszeg 507.965.296 forint.
Pályázók köre
Pályázatot kizárólag
- közfinanszírozott egészségügyi ellátást nyújtó egészségügyi szolgáltatók;
- orvos- és egészségtudományi képzést folytató egyetemek;
- az iskolai rendszerű egészségügyi szakképzésre akkreditált, iskolai rendszerű egészségügyi szakképzést folytató intézmények;
- szakmai kamarák;
- szakmai szervezetek
nyújthatnak be, illetve vehetnek részt konzorciumi partnerként a megvalósításban.
Támogatható tevékenységek köre
Támogatható fejlesztési területek:
I. ütem:
A) KOMPONENS: Támogatható fejlesztési területek a szakdolgozói területen
a) Mentor ápoló képzési program kifejlesztése
o Az egészségügyi intézményekben a mentor ápoló rendszer kialakítása érdekében képzési program, pedagógiai tananyagok kidolgozása, oktatás-módszertani fejlesztése.
Mentor ápoló: Az a személy, aki
- legalább főiskolai vagy egyetemi egészségügyi végzettséggel rendelkezik és
- a szakképzés gyakorlati elemeinek intézményi szintű minőségi megvalósítását biztosítja.
A mentor ápoló feladata:
- irányítja az egészségügyi intézményen belüli szakmai gyakorlati képzést,
- koordinálja az egészségügyi gyakorlatvezetők szakmai tevékenységét,
- kapcsolatot tart a képző intézményekkel, és a képzésben részt vevőkkel,
- ellátja a gyakorlati oktatással kapcsolatos adminisztrációs feladatokat,
- javaslatot tesz a gyakorlati oktatás módszertanára és annak fejlesztésére.
A projekt keretében kidolgozandó képzési programnak legalább az alábbi kötelező elemeket kell tartalmaznia:
o A képzésben való részvételhez szükséges képesítési és szakmai feltételek;
o Megszerezhető képesítés birtokában végezhető szakmai tevékenységek köre (kompetenciák);
o A képzés időtartama, óraszáma;
o A képzés formája;
o Képzési terv, tematika (beleértve: a felnőttképzés módszertanát is);
o Tananyagtartalom részletes kidolgozása (beleértve: A kötelező és ajánlott irodalom jegyzéke);
o A képzési követelmények teljesítési formája;
o A képzést lezáró vizsga részei, és a képzés elvégzését tanúsító okirat tartalmi elemei;
o A képzést szervező intézmények köre, személyi, tárgyi kritériumai.
b) Az Országos Képzési Jegyzékben (OKJ) szereplő szakképesítések beszámításának kidolgozása a BSc képzésekbe, és azok képzési programjának elkészítése az alábbi területeken:
o ápolói BSc szakirány szerinti képzésbe
- ápolói szakmacsoportba tartozó szakképesítések:
-- ápoló (54) (3 éves képzés vagy 4600 óra), csecsemő- és gyermekápoló (54) (3 éves képzés vagy 4600 óra) és ráépüléseik;
o mentőtiszt BSc szakirány szerinti képzésbe
-- mentőápoló (52)
o az orvosi laboratóriumi és képalkotó diagnosztikai analitikus BsC szakirány szerinti képzésbe
- radiográfus szakmacsoportba tartozó szakképesítések:
-- röntgen asszisztens (52);
-- radiográfus (52) és ráépülései;
-- képi diagnosztikai és intervenciós asszisztens (55);
-- képi diagnosztikai asszisztens (54).
- laboratóriumi szakmacsoportba tartozó szakképesítések
-- orvosi laboratóriumi technikai asszisztens (54);
-- kórszövettani, szövettani szakasszisztens elágazásai (54)
A beszámíthatóság kidolgozásának legalább az alábbi kötelező elemeket kell tartalmaznia:
– összes beszámítható kreditek megállapítása;
– egyes tartalmi elemek
o beszámíthatóságának szakmai indoka – a követelményekből kiindulóan összehasonlító tartalomelemzés készítésével (OKJ szerinti szakmai és vizsgakövetelmény összehasonlítása az alap- és mesterképzési szakok képzési és kimeneti követelményeiről szóló 15/2006. (IV. 3.) OM rendeletben meghatározott képzési és kimeneti követelményekkel);
o beszámítható kreditértéke.
– tartalomelemzés készítése (beleértve: beszámítható előtanulmányi elemek meghatározása, az egyes elemek beszámíthatóságának tartalmi indoklása);
– tananyagtartalom és szakmai gyakorlatok elismerhetőségének kidolgozása.
A képzési programnak a beszámítással érintett képzésekre legalább az alábbi kötelező elemeket kell tartalmaznia:
- képzési idő meghatározása (a beszámításra figyelemmel rövidített időtartam);
- félévek száma;
- teljesítendő kötelező tantárgyak;
- választható tantárgyakra vonatkozó javaslatok;
- teljesítendő kritérium tárgyak;
- tantárgy teljesítésének módja (kollokvium, gyakorlati jegy);
- kontakt-elméleti gyakorlati (demonstrációs termi, klinikai) óra, egyéni tanulás;
- teljesítendő kreditek száma.
A beszámításnál a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 49. § (7) bekezdésében foglaltakat kell alkalmazni.
c) Kompetenciabővítő licenc képzésfejlesztés
Legalább 2, legfeljebb 6 hónap időtartamú, (összesen 60-120 óra) kompetenciabővítő (licenc) képzések szakmai anyagainak, képzési programjának kifejlesztése. A képzési programnak az alábbi kötelező elemeket kell tartalmaznia:
o A képzés célja és célcsoportja;
o A képzésben való részvételhez szükséges képesítési és szakmai feltételek;
o Megszerezhető képesítés birtokában végezhető szakmai tevékenységek köre (kompetenciák);
o A képzés szervezésének feltételei (a képzést szervező intézmények köre, személyi és tárgyi feltételek);
o A képzés struktúrája időtartama, óraszáma, elmélet-gyakorlat aránya és óraszámai
o Tananyagtartalom (képzési program) részletes kidolgozása (beleértve: az elméleti és gyakorlati oktatási tartalmakat valamint a kötelező és ajánlott irodalom jegyzékét);
o A képzési követelmények teljesítési formája
o A vizsgára jelentkezés feltételei;
o A képzést lezáró vizsga részei;
o A vizsga szervezésének feltételei (személyi és tárgyi feltételek);
o Vizsgafeladatok;
o A vizsgán nyújtott teljesítmény értékelése;
o A képzés elvégzését tanúsító okirat tartalmi elemei.
B) KOMPONENS: támogatható fejlesztési területek a szakorvosi, szakfogorvos, szakgyógyszerész és klinikai szakpszichológus területen
Kompetenciabővítő licenc képzés-fejlesztés
Legalább 4 hónap, legfeljebb 1 év időtartamú, (400-1200 óra) kompetenciabővítő (licenc) képzések szakmai anyagainak, képzési programjának kifejlesztése. A képzési programnak az alábbi kötelező elemeket kell tartalmaznia:
o A képzés célja és célcsoportja;
o A képzésben való részvételhez szükséges képesítési és szakmai feltételek;
o Megszerezhető képesítés birtokában végezhető szakmai tevékenységek köre (kompetenciák);
o A képzés szervezésének feltételei (a képzést szervező intézmények köre, személyi és tárgyi feltételek);
o A képzés struktúrája időtartama, óraszáma, elmélet-gyakorlat aránya és
óraszámai
o Tananyagtartalom (képzési program) részletes kidolgozása (beleértve: az elméleti és gyakorlati oktatási tartalmakat valamint a kötelező és ajánlott irodalom jegyzékét);
o A képzési követelmények teljesítési formája;
o A vizsgára jelentkezés feltételei;
o A képzést lezáró vizsga részei;
o A vizsga szervezésének feltételei (személyi és tárgyi feltételek);
o Vizsgafeladatok;
o A vizsgán nyújtott teljesítmény értékelése;
o A képzés elvégzését tanúsító okirat tartalmi elemei.
II. ütem
A) Támogatható fejlesztési területek szakdolgozói területen
A 2012-ben megjelenő (új) Országos Képzési Jegyzékben szereplő szakképesítések beszámítása a BSc képzésekbe, valamint képzési programok kidolgozása az alábbi területen:
o ápolói BSc szakirány szerinti képzésbe
-- az (új) OKJ szerinti ápoló szakképesítés és ráépülései;
-- az (új) OKJ szerinti csecsemő- és gyermekápoló és ráépülése;
-- az (új) OKJ szerinti aneszteziológiai szakasszisztens;
-- az (új) OKJ szerinti műtéti szakasszisztens.
o mentőtiszt BSc szakirány szerinti képzésbe
-- az (új) OKJ szerinti mentőápoló (52)
o az orvosi laboratóriumi és képalkotó diagnosztikai analitikus BsC szakirány szerinti
képzésbe
-- az (új) OKJ szerinti klinikai laboratóriumi asszisztens;
-- az (új) OKJ szerinti képi diagnosztikai, nukleáris medicina és sugárterápia asszisztens;
-- az (új) OKJ szerinti szövettani asszisztens.
B) Támogatható fejlesztési területek a szakorvosi, szakfogorvos, szakgyógyszerész és klinikai szakpszichológus területen
A szakorvos, szakfogorvos, szakgyógyszerész és klinikai szakpszichológus szakképesítés megszerzéséről szóló, 2012-ben módosítandó jogszabály alapján az egyes szakorvosi alap- és ráépített szakképesítések tekintetében jogszabályban szereplő kurrikulumlista alapján:
a) Az egységes képzési programok kidolgozása;
b) A képzés során megszerezhető ismeretekről, készségekről hatásköri lista készítése.
Támogatás mértéke 100 %
Támogatás összege
A jelen pályázat keretében igényelhető támogatás összege ütemenként: legalább 2.000.000 Ft, de legfeljebb 50.000.000 Ft lehet.
Közreműködő szervezet
ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
1385 Budapest, Postafiók 818.
-
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Ossza meg ezt a tartalmat e-mailben!