Sajátos nevelési igényű gyerekek integrációja - Szakszolgálatok fejlesztése (TÁMOP-3.4.2.B-12)
A projektjavaslatok benyújtása 2012. június 6-tól 2012. július 6-ig lehetséges
Támogatás célja
1. Alakuljon ki egy olyan egységes, elektronikus nyilvántartási rendszer, mely alkalmas:
- a pedagógiai szakszolgálatok keretében biztosított ellátásokat igénybevevők egységes nyilvántartására, az ellátáshoz kapcsolódó adataiknak a jogszabályokban meghatározott célok szerinti kezelésére
- az egyéni fejlesztés, fejlődés dokumentálására,
2. Kerüljenek kidolgozásra a pedagógiai szakszolgálati intézmény feladatait támogató eljárásrendek, protokollok, valamint a szakszolgálatok feladatellátása ellenőrzésének módszertana.
3. Szakemberek felkészítse a változó, megújuló feladataik egységes minőségben történő elvégzésre.
4. Az intézmények ellátása korszerű diagnosztikai és fejlesztő eszközökkel.
5. A pedagógiai szakszolgálatok feladatait jelenleg ellátó különböző intézménytípusok helyett a teljes körű ellátást biztosító intézményrendszer kialakításának előkészítése, szakmai támogatása.
Rendelkezésre álló forrás
A kiemelt projekt felhívás meghirdetésekor az elszámolható közkiadásokra1 rendelkezésre álló keretösszeg 2.300.000.000 forint (KMR 540.500.000 forint).
Projektgazdák köre
Jelen kiemelt projekt felhívás keretében az alábbi szervezetek nyújthatnak be projektjavaslatot önállóan (KSH besorolással, a statisztikai számjel elemeiről és nómenklatúráiról szóló 8/2010.(VIII. 25.) KSH közlemény alapján):
· 311 Központi költségvetési irányító szerv
· 312 Központi költségvetési szerv
· 572 Nonprofit korlátolt felelősségű társaság.
Támogatható tevékenységek köre
I. Egységes keretrendszerben működő – a Köznevelési törvényben meghatározott adattartalmi és kezelési elvárásoknak megfelelő - integrált elektronikus nyilvántartási rendszer létrehozása, melynek képesnek kell lennie:
1. a pedagógiai szakszolgálat intézményei keretében biztosított ellátásokat igénybe vevők egységes nyilvántartására, az ellátáshoz kapcsolódó adataiknak a jogszabályokban meghatározott célok szerinti kezelésére,
2. a gyermekek, tanulók részére a pedagógiai szakszolgálatok keretében biztosított ellátások folyamatosságának, eredményességének nyomon követésére,
3. az egyéni fejlesztés, fejlődés dokumentálására,
4. a pedagógiai szakszolgálati ellátásban részesülők intézmények közötti mozgása mellett a tevékenységhez kapcsolódó egyéb – pl. közoktatás-statisztika, a jogszabályokban biztosított kedvezményekre való igényjogosultság elbírálásához és igazolásához szükséges – adatok szolgáltatásához szükséges adatállomány elkészítésére.
II. Pedagógiai szakszolgálatok szakmai megújítása, mely keretében sor kerül
1. a meglévő jó gyakorlatok áttekintésére, adaptáció feltételeinek és folyamatának leírása hiányterületek feltárására, és az azonosított hiányterületek fejlesztésének megalapozására, adaptációjára
2. a pedagógiai szakszolgálati intézmény feladatain belül az iskolapszichológiai, óvodapszichológiai ellátás, a kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozása, a továbbtanulási, pályaválasztási tanácsadás, a konduktív pedagógiai ellátás, a gyógytestnevelés, és a fejlesztő nevelés tekintetében az egységes, minőségi ellátást támogató eljárásrendek kidolgozására,
3. egységes diagnosztika és eljárásrend alkalmazása érdekében a gyógypedagógiai tanácsadás, korai fejlesztés, oktatás és gondozáshoz, a logopédiai ellátáshoz, a nevelési tanácsadás keretében biztosított fejlesztéseket megalapozó vizsgálatokhoz, valamint a szakértői bizottságok által a gyermek iskolakészültségének megállapításához a hiányzó vizsgálati protokollrendszer kidolgozására és bevezetésére,
4. a szakszolgálatok feladatellátása egységes ellenőrzési módszertanának kidolgozására,
5. szakemberek felkészítésére a kidolgozott eljárásrendek és szakmai protokollok alkalmazására, valamint az I. pont szerint létrehozott elektronikus nyilvántartási rendszer használatára,
6. az egészségügyben vagy szociális területen akkreditált minimum 30 órás, az oktatás területén akkreditált minimum 60 órás, a pedagógiai szakszolgálati feladatok ellátásához kapcsolódó gyakorlatorientált továbbképzések rendszerezésére, közzétételére,
7. a 6. pontban rendszerezett és közzétett továbbképzések és mentori támogatások igényfelmérésre alapozott megszervezésére és finanszírozására
8. az eredményes szektorközi együttműködések kialakításhoz feltételek, keretek meghatározása az intézmények korszerű diagnosztikai és fejlesztő eszközökkel történő ellátására,
9. a pedagógiai szakszolgálati intézmény szolgáltatásainak megismertetésére az ellátórendszerben érintett vagy résztvevő civil, szakmai és szülői szervezetekkel valamint a kapcsolódó szociális és egészségügyi ágazatok intézményeivel és szereplőivel.
III. A pedagógiai szakszolgálatok feladatait jelenleg ellátó különböző intézménytípus helyett a megyei és fővárosi szinten szerveződő, leendő járásonként és körzetenként a teljes körű ellátást biztosító tagintézmények, intézményegységek kialakítására javaslat kidolgozása, létrehozásuk szakmai támogatása a korábbi konstrukciók pedagógiai szakszolgálatokat érintő fejlesztések eredményeinek figyelembevételével.
A megvalósítandó tevékenységek:
1. kapcsolatfelvétel és együttműködés kialakítása (7. sz. melléklet) az állami feladatot ellátó intézmények fenntartóival (megyei intézményfenntartó központok),
2. az optimális szakszolgálati intézményszerkezet kialakítására javaslat kidolgozása,
3. az intézményrendszer átszervezési, átalakítási folyamatának optimális kialakítására javaslat kidolgozása valamint a folyamat szakmai támogatása,
4. a pedagógiai szakszolgálati feladatot ellátására alkalmazásban állók végzettségének és szakképzettségének, továbbképzések keretében szerzett képezettségeinek, szakmai gyakorlatának felmérése, adatbázis létrehozása megyénként
5. a pedagógiai szakszolgálati feladatokat ellátó érintett intézmények, a nem állami és nem önkormányzati fenntartású, valamint a szociális intézményekben biztosított szolgáltatások, a feladatellátásban való együttműködés további lehetőségeinek, szükségességének komplex helyzetfelmérése (19. sz. melléklet helyzetfelmérés szempontrendszere) megyénként,
6. az új szakszolgálati feladatellátási körzetek optimális kialakításához javaslat kidolgozása,
7. a köznevelési intézmények fenntartói feladatait ellátó állami intézmény(ek) felkészítése a szakmai és a fenntartói feladatok ellátására.
8. a különböző területi szinteket magába foglaló szakmai hálózatok kialakításra az II/1-13 tevékenységekhez kapcsolódó és azokból fakadó feladatok folyamatos szakmai koordinációja érdekében
IV. Az ellátórendszer minőségi javítását elősegítő infrastrukturális fejlesztések:
1. speciális eszközök használatát támogató szolgáltatások kialakítása és nyújtása
a. az eszközellátottság felmérése
b. a feladatellátást szolgáló eszközellátottság biztosítása a megyei intézményfenntartó központokon keresztül a szakszolgálati feladatot ellátó intézményekhez
c. az eszközhasználathoz kapcsolódó képzések megszervezése és finanszírozása,
2. infokommunikációs akadálymentesítés (eszközbeszerzés, valamint az akadálymentesítés kapcsán felmerülő egyéb tevékenységek).
V. Együttműködés a TÁMOP 3.1.10 Helyi oktatásirányítás fejlesztése kiemelt projekttel és a TÁMOP 3.1.1. kiemelt projekt SNI programjával.
Támogatás mértéke 100 %
Támogatás összege
A jelen projektjavaslat keretében igényelhető támogatás összege legfeljebb 2 300 000 000 Ft lehet.
Közreműködő szervezet
ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft (ESZA Nonprofit Kft.)
1385 Budapest, Postafiók 818.
-
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Ossza meg ezt a tartalmat e-mailben!