Romák foglalkoztatása a közigazgatásban és az igazságszolgáltatásban a Közép-magyarországi Régióban (ÁROP-322/2010)
Benyújtási határidő: 2010. június 30.
Támogatás célja
A romák társadalmi integrációja hosszú és összetett folyamat. E folyamathoz a közigazgatás három módon tud hozzájárulni:
olyan szakpolitikai környezetet teremt, ami ösztönzi az integrációt;
munkaadóként jó példával jár elől a romák foglalkoztatásában; továbbá
A program lökést kíván adni az integrációs folyamatnak azzal, hogy a mai helyzethez képest több roma személy vehessen részt a közügyek intézésében.
A normatív pályázat felsőfokú végzettséggel rendelkező, versenyvizsgát sikeresen letett roma személy köztisztviselői, illetve igazságügyi alkalmazotti jogállásban történő foglalkoztatását célozza meg azzal, hogy 12 hónapig átvállalja a foglalkoztatni kívánt roma személyek teljes bérköltségét a jogszabályok szerinti járulékával együttesen.
A pályázatot benyújtók kötelezettségei az alábbiak:
a versenyvizsgát sikeresen teljesített romák közül legalább 1 fő alkalmazása;
határozatlan idejű köztisztviselői, illetve igazságügyi alkalmazotti jogviszony létesítése;
a jogviszony fenntartása a létesítéstől számított legalább 24 hónapig (ebből 12 hónapot a pályázat keretében az Államreform operatív program finanszíroz, a további 12 hónapot a foglalkoztató szerv a saját költségvetésének a terhére);
a foglalkoztatás érdemi igazgatási feladatot ellátó munkavállalóként történik.
Cél, hogy ne roma esélyegyenlőségi referensek alkalmazása valósuljon meg, hanem az alkalmazni kívánt személyek szervesen illeszkedjenek be a foglalkoztató intézmény munkájába.
A folyamat a következők:
1.A Kormányzati Személyügyi Központ jelen pályázaton kívüli keretek között versenyvizsga útján választja ki a foglalkoztatható személyeket.
2.A pályázni kívánó szervezetek 2010. január 25-étől elektronikus formában tájékoztatják a Kormányzati Személyügyi Központot a foglalkoztatni kívánt személyekkel szemben támasztott alapvető elvárásokról a mellékletben szereplő adattartalommal.
3.A Kormányzati Személyügyi Központ az igény beérkezését követően haladéktalanul megküldi az igényt jelző szervezetnek azon személyek nevét és önéletrajzát, akik megfelelnek a megjelölt elvárásoknak. Ugyanazon személy adatait több igénylő szervezetnek is megküldheti.
4.Az igénylő szervezetek felveszik a kapcsolatot az általuk meghallgatni kívánt személyekkel, majd a személyes meghallgatást követően kiválasztják a mindkét fél számára megfelelő jelöltet.
5.A kiválasztás tényéről haladéktalanul értesítik a Kormányzati Személyügyi Központot az ismételt kiajánlás elkerülése érdekében.
6.Jelen pályázati kiírásra − az abban foglaltak szerinti eljárásnak megfelelően − benyújtják a foglalkoztatásra irányuló pályázatot.
Jelen kiírásra történő pályázat benyújtása független a köztisztviselői, illetve igazságügyi alkalmazotti kinevezés (jogviszony) meglététől: vagyis a jogviszony hatályba lépése megelőzheti a pályázat benyújtásának napját, de a benyújtást követő időpontra is eshet. Ellenben a foglalkoztatni kívánt köztisztviselőt, illetve igazságügyi alkalmazottat a pályázatban nevesíteni kell. A pályázatban meg kell jelölni, hogy mikortól válik vagy vált hatályossá a kinevezés, s attól az időponttól lehet a béreket elszámolni. A pályázatban nevesített személyek cseréjére nincsen lehetőség a támogatási okirat keltéig; azt követően pedig csak akkor, ha a későbbiekben foglalkoztatni kívánt személy is roma származásúnak vallja magát (a cserére a fent jelzett folyamat lépései nem vonatkoznak).
Jelen kiírás keretében csak a fenti folyamaton keresztül kiválasztott személyek foglalkoztatásának támogatására lehet pályázni.
A foglalkoztatás pénzügyi feltételeit (pl. bérezés, egyéb juttatások köre és mértéke) a pályázat benyújtásakor hatályos köztisztviselői, illetve az igazságügyi alkalmazottakról szóló törvény és a pályázó szerv belső szabályzatai határozzák meg, azoktól jelen pályázatban eltérni nem lehet.
A pályázó szervezetet, vagyis a munkaadót visszafizetési kötelezettség terheli a kinevezéstől számított 24 hónapon belül, ha a pályázat által érintett személyekkel a köztisztviselői, illetve igazságügyi alkalmazotti jogviszonyt a törvényben rögzített próbaidő leteltét követően felmentéssel, vagy közös megegyezéssel szünteti meg. Ebben az esetben a próbaidő leteltétől a jogviszony megszüntetéséig kifizetett támogatás fizetendő vissza. Ha a munkaadó ugyanazt az álláshelyet más roma személlyel tölti be, úgy mentesül a visszafizetési kötelezettség alól. Ugyancsak mentesül a visszafizetési kötelezettség alól, ha a közös megegyezésre azért kerül sor, mert az érintett személy állam- vagy kormányközi nemzetközi szervezetnél létesít jogviszonyt. Az itt feltüntetett eseteken túl a munkaadót visszafizetési kötelezettség nem terheli.
A munkavállaló fizetés nélküli szabadsága időszakára támogatás nem fizethető, de visszafizetés sem követelhető. Ha a helyettesítés roma személlyel valósul meg, úgy a támogatás tovább folyósítható a projektzárásig.
A munkavállaló visszafizetésre nem kötelezhető.
A pályázat benyújtásával a pályázó automatikusan (tehát külön nyilatkozat nélkül) kötelezettséget vállal arra, hogy mentorálja mind a felvett személyeket, mind az érintett szervezeti egységet. A mentornak a pályázó szervezetben foglalkoztatott személynek kell lennie azzal, hogy a Kormányzati Személyügyi Központ biztosítja az ÁROP-229/C kódjelű kiemelt projekt keretében a mentor képzését; továbbá díjazásban részesíti a mentorálási tevékenységének a mértékéig (tehát a mentorálásért kapott díjazás nem képezi jelen pályázati kiírás részét).
Pályázni két időtartamban lehetséges: 2010. február 15. és 2010. március 19. között, majd 2010. március 29. és 2010. május 31. között. Egy pályázati időszakon belül egyazon közigazgatási szerv kizárólag egy pályázatot nyújthat be, ellenben lehetőség van mindkét pályázati időszakban 1-1 pályázatot benyújtani. Egy pályázatban legfeljebb 10 fő foglalkoztatására irányuló támogatási igény nyújtható be.
A Pályázati felhívás és útmutató elválaszthatatlan része a Projekt adatlap, ezek együtt tartalmazzák a pályázáshoz szükséges összes feltételt. Egyéb, a Pályázati felhívás és útmutatóban nem szabályozott kérdésben a vonatkozó jogszabályokat kell alkalmazni. A legfontosabb irányadó jogszabályok megtalálhatóak jelen útmutató F6. pontjában.
Kedvezményezettek köre
Jelen pályázati kiírás keretében az alábbi szervezetek pályázhatnak:
az önálló jogi személyiségű, a közép-magyarországi régióban illetékességgel bíró alábbi szervezetek:
- a központi államigazgatási szervekről, valamint a Kormány tagjai és az államtitkárok jogállásáról szóló 2006. évi LVII. törvény 1. § (2) bekezdésében nevesített szervezetek területi szervei és a Kormány általános hatáskörű területi államigazgatási szerve, valamint
- az igazságszolgáltatási szervek.
Támogatható tevékenységek köre
A pályázó intézménynél foglalkoztatott roma munkavállaló bére és annak járulékai, valamint a munkáltató intézmény számára projektmenedzsment költsége, valamint egyes, a projekt megvalósításához kapcsolódó további tevékenységek, amelyeket a pályázati felhívás és útmutató C3. „Elszámolható költségek köre” pontja tartalmaz.
Elszámolható költségek köre
Amennyiben a Kedvezményezett általános forgalmi adó levonására nem jogosult, akkor a támogatás számításának alapja a projekt ÁFÁ-val növelt, bruttó összköltsége, azaz a projekt költségvetését bruttó módon kell megterveznie.
Amennyiben a Kedvezményezett adóalany, vagy még nem adóalany, de a pályázat alapján azzá válik és az általános forgalmi adó levonására jogosult, akkor a támogatás alapja a projekt levonható ÁFA nélkül számított nettó összköltsége.
A pályázat beadásától felmerülő költségek számolhatók el.
Csak olyan költségek számolhatóak el, amelyek megfelelnek a következő feltételeknek:
A Kedvezményezetteknél ténylegesen felmerült költségek, fizikailag teljesített tehát valós munkára alapozottak, melyek teljesülése és jogalapjuk (kinevezési okirattal, szerződéssel, megrendelővel, számlával, bevallással, egyéb hiteles számviteli vagy belső bizonylattal) igazolhatóak (valós költség alapú elszámolás).
Közvetlenül kapcsolódnak a támogatott projekthez, hozzájárulnak a projekt céljainak eléréséhez, nélkülözhetetlenek annak elindításához és/vagy végrehajtásához és a projekt elfogadott költségvetésében, illetve annak hatályos módosításában betervezésre kerültek.
A költségszámítás alapjául szolgáló egységárak nem haladják meg a szokásos piaci árat vagy az IH által előzetesen meghatározott fajlagos mutatókat. A projekt költségvetésének megfelelően részletezettnek és ily módon ellenőrizhetőnek kell lenni ahhoz, hogy meghatározható legyen az elszámolható költség besorolása. A piaci árat meghaladó összeg nem minősül elszámolható költségnek, kivéve ha a projektjavaslat elbírálásakor a 16/2006 (XII.28.) MeHVM-PM együttes rendelet 7.§. (10) alapján az igényelt támogatás csökkentésére került sor. Ebben az esetben az az összeg, amely az igényelt támogatás csökkentésének alapjául szolgált, elszámolható költség lehet, a szokásos piaci ár figyelembe vétele mellett.
Az akciótervben vagy az operatív programban meghatározott földrajzi területen a projekt végrehajtása érdekében merültek fel.
Az adott projektben elszámolható költségek körét jelen pályázati felhívás tartalmazza és a költségek nem szerepelnek jogszabály vagy e pályázati felhívás és útmutató által nem elszámolhatónak minősített költségek között.
A költségek csak olyan mértékben számolhatók el, amilyen mértékben a támogatott projekthez kapcsolódnak, ill. amilyen mértékben annak célját szolgálják.
Az egyes költségek elszámolása alkalmával nem valósulhat meg kettős finanszírozás.
Az elszámolható személyi jellegű költség mértéke nem haladhatja meg az adott intézményben szokásos értéket, valamint igazodnia kell az alkalmazásban állók esetén a szokásos jövedelmi viszonyokhoz.
Az elszámolhatóság időszakában, és a támogatási szerződés szerint a projekt megvalósítására rendelkezésre álló időszakban merültek fel.
Projektmenedzsment költségek
A projektmenedzsment költségekbe mindazon tevékenységek költségei értendők, mely tevékenységek nem a szakmai célok teljesítéséhez, hanem ennek adminisztratív lebonyolításához, a tevékenységek koordinációjához kapcsolódnak. Kizárólag a menedzsment tevékenységhez kapcsolódó személyi jellegű ráfordítások számolhatóak el.
A projektmenedzsment bérköltségeinél és személy jellegű ráfordításainál a projektmenedzseri, pénzügyi-könyvelési, jogi, humánpolitikai és adminisztratív feladatokat ellátó közszolgálati jogviszonyban álló munkatársak bérköltségének a projekt menedzselésére fordított munkaidejével arányos része számolható el.
A közigazgatási dolgozók bére csak akkor elszámolható, ha a projekt végrehajtásához kapcsolódik és a munkaköri feladatukat képezi, vagy arra a munkaidő-beosztásra is kiterjedő megbízási szerződéssel rendelkeznek. A költségeket úgy kell alátámasztani, ami lehetővé teszi a tevékenység megvalósításában részt vevő közszolgáltató szervezet tényleges költségeinek azonosítását (pl. munkaköri leírás).
Bérköltség között elszámolható költség a megbízási szerződés, a 6/2009. Korm. rendelet előírásainak megfelelő kereset-kiegészítési megállapodás, vagy célfeladat kiírása keretében történő munkavégzés.
A projektmenedzsment tevékenység kizárólag saját szervezeten belül látható el.
A projektmenedzsment tevékenység esetében felmerülő költségek között elszámolhatóak a személyek bére, a bér járulékai, illetve egyéb, a pályázó belső szabályzatában foglalt egyéb juttatások. Az elszámolással kapcsolatos egyéb részletes feltételeket a pénzügyi lebonyolításról szóló tájékoztató tartalmazza.
A projektmenedzsment keretén belül külső szolgáltatás igénybevétele, illetve eszközök beszerzése és bérlése nem számolható el.
Projektmenedzsment költségek a teljes projekt elszámolható költségeinek legfeljebb 2 százalékáig számolhatóak el.
A projekt szakmai megvalósításával összefüggő személyjellegű költségek és járulékaik
A foglalkoztatott roma személy vagy személyek legfeljebb 12 havi bére, az ehhez kapcsolódó bér járulékai, illetve egyéb, a pályázó szerv belső szabályzatában foglalt egyéb juttatások elszámolhatók. Az elszámolt érték nem haladhatja meg a piaci értéket, és igazodnia kell az érintett szervezeten belüli bérviszonyokhoz.
A projektmenedzsment célú tevékenységek kiadásai kizárólag a projektmenedzsment címszó alatt számolhatók el.
A bérköltség a támogatásban részesülő munkáltató által fizetett költségeket jelenti, és a következőket foglalja magában:
bruttó bér,
személyi jellegű egyéb kifizetések (bérjellegű juttatások, pl. utazási költségtérítés)
és bérjárulékok (pl. munkáltatói járulék, egészségügyi hozzájárulás, stb.).
Bérként, bérjellegű juttatásként kizárólag a munkabérnek a munkavégzéssel közvetlenül összefüggő tételei számolhatók el. A bérköltség, munkadíj csak a ténylegesen kifizetett bér, munkadíj alapján és az alkalmazott esetében (munkaidő kimutatás alapján megállapított) a projekttel töltött ideje arányában számolható el.
A köztisztviselők és az igazságügyi alkalmazottak jogállásáról szóló törvények alapján bármely besorolási fokozatban foglalkoztatni kívánt személy bére igényelhető, közötte a vezetői besorolású is. Ellenben a támogatás összege foglalkoztatni kívánt személyenként nem haladhatja meg a bruttó 6,5 millió forintot.
Amennyiben a szervezet rendelkezik a köztisztviselők és az igazságügyi alkalmazottak jogállásáról szóló törvények által előírt kötelezően adandó juttatásokon felül további adómentesen adható juttatásokról, úgy legkésőbb az első kifizetési igénylés benyújtásával egyidejűleg a közreműködő szervezet részére be kell nyújtani a szervezet béren kívüli juttatásokra vonatkozó belső szabályzatát, közte a cafetéria szabályzatát.
Szolgáltatások igénybevétele
Az alábbi két szolgáltatás igénybevétele számolható el:
a nyilvánosság biztosításának költsége a teljes projekt elszámolható költségének legfeljebb 1,5 százalékáig. A nyilvánosság biztosítása alatt a jelen kiírás D6. pontjában található kommunikációs kötelezettség teljesítéséhez hozzájáruló költségek számolhatók el. A projekt keretén belül kizárólag a kötelezően előírt alapvető tájékoztatási kötelezettségekkel kapcsolatosan felmerült költségek számolhatóak el;
a horizontális kötelezettségek teljesítéséhez szükséges szolgáltatás igénybevétele.
A költségszint megalapozottságának bizonyítása a projekt megvalósítása során
Az alkalmazott bérköltségét a pályázat benyújtásakor hatályos köztisztviselői törvény alapján kell meghatározni. Az intézménynél alkalmazott bérszínvonal bizonyítása a Kedvezményezett feladata és felelőssége.
A költségszámítás alapjául szolgáló egységárak nem haladhatják meg a szokásos piaci árat. Főszabály szerint a piaci ár igazolására közbeszerzési eljárásban beszerzett javak esetén maga az eljárás dokumentációja szolgál. A közbeszerzés, vagy a beszerzés esetén tapasztalt nem valódi verseny esetén ez nem használható fel a piaci ár igazolására.
Közbeszerzési értékhatár alatt vagy közbeszerzési kötelezettség hiányában nettó 1.000.000,- forint feletti értékben a szállító kiválasztásához, a piaci árnak való megfelelés biztosításához legalább három, azonos tárgyú, összehasonlítható, összegében egyértelmű, írásos ajánlatot kell bekérni. Amennyiben az ajánlatok a piaci ár igazolására alkalmatlanok (különösen: nem összehasonlíthatóak, nem azonos tárgyúak, nem egymástól független piaci szereplőktől származnak, a tényleges piaci árat jelentősen meghaladják), a felmerült költségek a projekt terhére nem elszámolhatóak.
Támogatás mértéke 100 %
Támogatás összege A jelen pályázat keretében elnyerhető támogatás maximális mértéke foglalkoztatottanként 6,5 millió forint, pályázatonként 65 millió forint.
Kiíró szervezet:
Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
1077 Budapest, Wesselényi u. 20-22.
Tel.: (40) 638-638 (1) 474-9180
Fax.: (1) 474-9191
Honlap: www.nfu.hu
E-mail: [email protected]
Közreműködő szervezet:
VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Nonprofit Kft
Fejlesztési Programok Üzletág – ÁROP-EKOP Igazgatóság
1016 Budapest, Gellérthegy u. 30-32.
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Ossza meg ezt a tartalmat e-mailben!