- Hírek
- Új pályázatok
- Vélemény
- A - K
- Egészségügyi pályázatok
- Esélyegyenlőségi pályázatok
- Fiataloknak szóló pályázatok
- Foglalkoztatás
- Fotópályázatok
- Gazdasági pályázatok
- Idegenforgalmi pályázatok
- Kisebbségeknek szóló pályázatok
- Környezetvédelmi pályázatok
- Közigazgatási pályázatok
- Kulturális pályázatok
- Kutatás, fejlesztés (K+F) pályázatok
- M - Z
- Ágazati OP
- Regionális OP-k
- Pályázatírók
- Események
- Kapcsolat
- Médiaajánlat
Pályázat egyes települések közbiztonságának javítását célzó együttműködéshez kapcsolódó támogatások elnyerésére
A pályázat benyújtásának határideje: 2010. szeptember 30.
I. Pályáztató és Támogató: Belügyminisztérium.
II. A pályázati program célja:
A Borsod-Abaúj-Zemplén megyei és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei települések, valamint e megyék területén kívül a kiemelten veszélyeztetett települések közbiztonságának javítása, ennek érdekében a közbiztonság fenntartásában közreműködő hatóságok, helyi önkormányzatok, társadalmi szervezetek együttműködéséhez szükséges feltételek biztosítása, javítása, a koordináció és az együttműködés fejlesztése, új módszerek kimunkálása. Az élet- és vagyonvédelem megóvásában alkalmazandó eszközök, módszerek kialakításának támogatása, a helyi biztonságérzet erősítését célzó intézkedések megvalósítása.
A pályázat célja továbbá, hogy az érintett települések közbiztonságának javítása érdekében folytatott együttműködés tapasztalatait az állami és helyi önkormányzati, valamint civil szervezetek partneri együttműködés keretében felhasználják, hangsúlyozva azt, hogy a közbiztonság javításában, különösen a kis értékre elkövetett jogellenes cselekmények megelőzésében az állam mellett a lakosságnak és a civil kezdeményezésnek is teret kell kapniuk.
III. A pályázati program céljának megvalósítása érdekében támogatható tevékenységek:
A) Az együttműködés intézményesítése területén
1. A rendőrkapitányságok, valamint a helyi önkormányzatok által foglalkoztatott, a helyi közbiztonság fenntartásában feladatot ellátók (közterület felügyelők, településőrök, önkormányzati természetvédelmi őrök, mezőőrök), továbbá az állami természetvédelmi őrök, halászati őrök, vadőrök, valamint polgárőr egyesületek közötti együttműködés javítása érdekében kommunikációs eszközök beszerzése és az üzemeltetési költségek fedezése.
2. A rendőrőrsök, körzeti megbízotti irodák és körzeti megbízottak kommunikációs lehetőségeinek javítása – mobil kommunikáció, laptop, mobilinternet területén alkalmazható eszközök alkalmazásával – a helyi közbiztonság területén feladatot ellátó helyi önkormányzati és civil szervezetekkel, valamint az állampolgárokkal történő kapcsolattartás elősegítése érdekében.
3. A rendőrkapitányság által nyújtott szakmai támogatásra építve helyi bűnmegelőzési program kidolgozása, vagy már korábban kidolgozott és a gyakorlatban eredményesen megvalósított program más kistelepülések számára történő hozzáférhetővé és felhasználhatóvá tétele céljából általánosan alkalmazható protokoll kidolgozása, esetlegesen az adaptációja, a megvalósítás mentori támogatása.
4. Együttműködő rendszer kiépítése a közbiztonság fenntartásában tevékenységet ellátó szervezetekkel, érdekeltté tehető társadalmi csoportok bevonása a helyi közbiztonságot szolgáló együttműködésbe (például tizenévesek szülei, etnikai kisebbségek tagjai, fiatal aktív nyugdíjasok, különösen a rendvédelmi szervek nyugállományú tagjai és civil szervezeteik).
5. A közösségi közlekedés területén a helyi közlekedésbiztonság javítását szolgáló együttműködés kialakítása érdekében – a helyi közutak kezelői feladatait ellátó önkormányzatokkal közösen – a baleseti gócpontok feltárása, az azok megszüntetését szolgáló forgalomszervezési javaslatok kidolgozása és megvalósítása, a fokozott balesetveszély miatt kiemelt kockázatot jelentő nevelési és oktatási intézményeknél időszakos jelzőőri szolgálat szervezése.
B) A már kidolgozott és bevált „legjobb gyakorlat” („best practice”) terjesztésének területén
1. A helyi közbiztonság fenntartásában eredményesen alkalmazott együttműködési megoldások, bűnmegelőzési programok, „legjobb gyakorlatok” ismertetése és elterjesztése érdekében képzés, tréning szervezése a hasonló problémákkal küzdő helyi önkormányzatok képviselőinek, valamint az érintett egyéb intézmények, hatóságok és szervezetek képviselőinek részére.
2. Gyakorlatorientált, speciális bűnmegelőzési és szakmai ismeretek megszerzésére irányuló képzések szervezése a helyi önkormányzati szervezetek, valamint a közbiztonság területén feladatot vállaló civil szervezetek tagjainak, multidiszciplináris esetmegbeszélések szervezése több, különböző szakterületen működő szervezet szakembereinek bevonásával.
3. A gyermek- és fiatalkorúak, valamint az idősek – személyes formában, valamint kiadványokon, szórólapokon való – tájékoztatása az áldozattá válás megelőzésének lehetőségeiről, ingyenes „biztonsági tanácsadói szolgálat” működtetése, tájékoztatók a helyben elérhető áldozatsegítő szolgáltatásokról.
4. A helyi közbiztonság javításában bevált, általánosan is alkalmazható szervezési, kommunikációs vagy egyéb megoldások szélesebb körben történő megismertetését szolgáló oktatóanyagok, filmek, papíralapú vagy elektronikus kiadványok elkészítése, továbbá az ezekhez történő széleskörű hozzáférést biztosító megoldások kidolgozása és megvalósítása.
C) A közterületi jelenlét növelése, a hatóságok elérhetőségének javítása
1. A helyi közösségi terek biztonságát szolgáló közterületi jelenlét megszervezése, megerősítése. A közbiztonsági szempontból jelentősebb kockázatot hordozó helyeken és időszakokban az érintett hatóságok, szervezetek egymásra tekintettel történő, előzetesen egyeztetett szolgálatszervezésének kialakítása, ennek érdekében az információk gyors és hatékony cseréjét támogató megoldások kidolgozása és megvalósítása.
2. A helyi önkormányzat közigazgatási területén fekvő mezőgazdasági területeken elkövetett vagyon elleni bűncselekmények és szabálysértések megelőzése érdekében a fokozott kockázatot rejtő időszakokban folyamatos őrszolgálat létrehozása az érintett szervezetek, hatóságok közös szolgálatszervezésével, az ezekhez szükséges kommunikációs és egyéb feltételek biztosítása.
3. A rendőrkapitányságok által szervezett „tanyaprogramok” megvalósításába a közbiztonság fenntartásában feladatot vállaló szervezetek tagjainak bevonása, az ezekhez szükséges eszközök és feltételek biztosításának támogatása.
4. A fokozott kriminális kockázatnak kitett, a külterületen elszórtan található ingatlanokban egyedül élők, időskorúak számára jelzőrendszer kiépítésének és működtetésének, áldozatvédelmi program kidolgozásának és megvalósításának támogatása, különösen olyan 24 órás segélyhívási lehetőség kialakítása, amely szükség esetén az azonnali beavatkozást is biztosítja.
A pályázati programban a támogatható tevékenységek közül legalább három megvalósítása kötelező.
IV. A pályázat benyújtása
Pályázatot az alábbi partnerek (a továbbiakban: konzorciumi partnerek) nyújthatnak be:
1. Főpályázó: a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Rendőr-főkapitányság, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Rendőr-főkapitányság, vagy a kiemelten veszélyeztetett település helye szerint illetékes megyei rendőr-főkapitányság
2. Megvalósító: a területileg illetékes rendőrkapitányság
3. Együttműködő: az érintett települési önkormányzatok és azok szövetségei, a helyi közbiztonság fenntartásában feladatot ellátók
A pályázat benyújtására főpályázóként a megyei rendőr-főkapitányság jogosult azzal, hogy a pályázatot a rendőrkapitányság valósítja meg.
A konzorciumi partnerek együttműködési megállapodást kötnek a projekt megvalósítására, amely részletezi a főpályázó, a megvalósító és az együttműködők közötti felelősség- és munkamegosztást, továbbá rendelkezik a projekt forrásairól és a támogatás elosztásáról.
Az együttműködési megállapodás nem feltétele a pályázat benyújtásának. A hatályos együttműködési megállapodás megléte a pályázat eredményeként megkötendő támogatási szerződés életbe lépésnek feltétele.
Egy Főpályázó ugyanazzal a Megvalósítóval egy pályázatot nyújthat be.
A pályázat benyújtásának határideje: 2010. szeptember 30.
A pályázatok benyújtásának módja és helye:
A pályázatot a Pályáztatóhoz a Miniszteri Kabinet Kabinetfőnöknek címezve kell benyújtani (cím: Belügyminisztérium, Miniszteri Kabinet 1051 Budapest, József Attila u. 2-4., vagy 1903 Budapest, Pf.: 314). A papír alapon elkészített teljes pályázati dokumentációt 1 db, „E” betűvel jelölt eredeti és 1 db másolati példányban kell a Pályáztatóhoz eljuttatni.
A pályázattal kapcsolatos valamennyi információ a Belügyminisztérium honlapján (www.bm.gov.hu) érhető el.
V. A pályázatok elbírálása
1. A beérkező pályázatok elbírálása a beérkezés sorrendjében, folyamatosan történik.
A pályázatok elbírálását a Belügyminisztérium által létrehozott bíráló bizottság végzi a pályázati felhívásban közzétett bírálati szempontok szerint. A bíráló bizottság döntése elleni jogorvoslati kérelmet a döntésnek a Belügyminisztérium honlapján (www.bm.gov.hu) történt nyilvánosságra hozatalát követő 10 napon belül a belügyminiszterhez kell írásban benyújtani.
2. Az elbírálásnál előnyt jelent:
a) az együttműködők széles köre,
b) a pályázó a kötelezően előírtnál több pályázati tevékenységet valósít meg.
3. Az elbírálás határideje: a pályázat befogadásától számított 15 nap.
4. Bírálati szempontok:
a) a tervezett projektben meghatározott célkitűzések indokoltak, reálisak, a pályázati program által elérni kívánt eredmények a bevont célcsoport, a konzorciumi partnerek, a társadalmi környezet vonatkozásában fontosak, jelentősek,
b) a pályázó szakmailag felkészült, alkalmas a projekt megvalósítására, a pályázó és az együttműködő partnerek szakembereinek szakértelme bizonyított, az együttműködésben résztvevő tagok összetétele optimális, korábban is hatékony közös munkát végeztek,
c) a projekt a helyi közbiztonsági, bűnözési helyzet figyelembe vételével készült, a helyi sajátosságokon alapszik, jól reagál a helyi igényekre,
d) a projekt költségvetése reális, a források hatékony felhasználását biztosítja, a tárgyi eszközök beszerzésének költsége, a személyi jellegű ráfordítások elfogadhatóak,
e) a projekt célcsoportjának megközelítése szakmailag megalapozott, többirányú, a célcsoport tagjainak száma magas,
f) a projekt időbeli ütemezése reális, az ütemterv a programok magas szakmai színvonalon való megvalósítása mellett kivitelezhető,
g) sor került egzakt módon mérhető eredménymutatók, megfelelő és teljesíthető mennyiségi és minőségi indikátorok meghatározására,
h) a megvalósítani tervezett tevékenységek folyamatjellegűek, a program komplex,
i) a pályázó vállalja a hatásvizsgálatot a pályázat lezárulását követően,
j) a pályázó vállalja a pályázat elnyerését követően a megvalósított együttműködés fenntartását, a pályázat eredményeinek további alkalmazását,
k) a projekt jól kommunikált a helyi, regionális vagy országos médiában, ehhez a pályázat kommunikációs tervet tartalmaz.
5. Nem fogadható be a pályázat, ha
a) azt nem a jogosult nyújtotta be,
b) a pályázatot a benyújtási határidőn túl adták postára,
c) a pályázatot hiányosan, nem a kötelező alaki előírások betartásával nyújtották be.
Ha a pályázat a c) alpontban meghatározott ok fennállása miatt nem fogadható be, a Pályáztató a Pályázót 8 napos határidő tűzésével hiánypótlásra hívja fel.
VI. A támogatás összege, folyósítása és felhasználása
1. A pályázóval kötött támogatási szerződés aláírását és a Támogatóhoz történő benyújtását követően 3 munkanapon belül a vissza nem térítendő támogatást a Támogató a Főpályázó előirányzat-felhasználási keretszámlájára utalja át.
2. A támogatott projekt megvalósítása során létrehozott vagy megvásárolt tárgyi eszköznek minősülő vagyontárgyat leltárba kell venni. A leltárba vett vagyontárgy a támogatási szerződés aláírásától számított három éven belül csak a támogató előzetes hozzájárulásával idegeníthető el.
VII. A pályázat megvalósítása
1. A támogatási szerződés megkötése
A bíráló bizottság döntését követő 15 napon belül a Támogató és a Támogatott támogatási szerződést köt, amely szerződést a Támogató készíti elő.
Támogatási szerződéstől történő elállásnak kell tekinteni, ha a szerződés megkötésére a Támogatottnak felróható okból a rendelkezésre álló határidőn belül nem kerül sor.
2. A projekt megvalósítása
A támogatott projektet a támogatási szerződés megkötését követő 15 napon belül meg kell kezdeni és 2010. december 31-ig be kell fejezni.
3. A projekt végrehajtásával összefüggésben a Főpályázó feladatai:
a) projektmenedzsment feladatok: a partneri együttműködés, koordináció kialakítása, a partnerek felkészítése a programban való részvételre, adminisztrációs feladatok, valamint az illetékes gazdasági ellátó igazgatóság közreműködésével a pénzügyi feladatok ellátása,
b) a projekt előrehaladásának és megvalósulásának folyamatos nyomon követése, rendszeres szakmai értékelő anyag készítése,
c) projektzáró írásos értékelő elkészítése, amely összefoglaló, elemző anyag a programról, tartalmazza a pályázati dokumentációban meghatározott tevékenységek értékelését, a fenntarthatóságra vonatkozó javaslatokat, valamint azokat a tényezőket, amelyeket hasonló program megvalósításánál figyelembe kell venni.
4. A támogatás felhasználásának ellenőrzése
a) A Támogató a támogatás felhasználását a projekt lezárását követően pénzügyi szempontból 90 napon belül ellenőrzi. A leltárba vett vagyontárgy elidegenítését a Támogató a támogatási szerződés aláírásától számított három éven belül ellenőrzi.
b) A Támogató a támogatás felhasználásának szakmai ellenőrzését a projekt megkezdésekor, a projekt megvalósítása alatt és a projekt befejezését megelőző egy hónapon belül elvégzi.
5. A pályázati programban létrejövő alkotásokra a Belügyminisztérium felhasználási jogot nyer akár közzététel, akár publikáció, akár egyéb kutatáshoz való felhasználás formájában történő hasznosításra.
6. A projekt lezárása
A konzorciumi partnereknek együttesen részletes szakmai beszámolót kell készíteni a támogatási szerződéshez mellékelt szempontok alapján a Támogató részére a projekt befejezését követő 15 napon belül.
A részletes szakmai beszámoló elfogadását követő 30 napon belül pénzügyi beszámolót kell készíteni a projekt megvalósításának tényleges költségeiről.
A projekt lezárása a szakmai és a pénzügyi beszámoló elfogadásával valósul meg. A Támogató a projekt lezárásáról a pénzügyi beszámoló benyújtását követő 15 napon belül dönt. Az elfogadás tényéről a Támogató a döntést követő 3 munkanapon belül írásban értesíti a Támogatottat.
Amennyiben a Támogató a szakmai vagy a pénzügyi beszámolót nem fogadja el, írásban, 15 napos határidő tűzésével hiánypótlásra hívja fel a Támogatottat, aki köteles a felhívásnak eleget tenni.
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Ossza meg ezt a tartalmat e-mailben!